معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در رشته وزنه‌برداری و با کسب هفت مدال المپیک به عنوان قطب این رشته ورزشی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهروز ندایی در دیدار با رئیس فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری آذربایجان در استانداری اردبیل اظهار کرد: کشور ایران و آذربایجان در همه حوزه‌ها با توجه به مشترکات فرهنگی، تاریخی و زیرساخت‌های حوزه اجتماعی، ورزشی و ... دارای مراودات و تبادلاتی هستند که قطعا در سال‌های اخیر این زمینه همکاری‌های مشترک تقویت شده و در حال طی کردن مسیری جدید است.
وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل با داشتن 360 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان یکی از استان‌های پیشرو در تقویت این مراودات است به طوری که ما امادگی میزبانی از رویدادهای مختلف ورزشی را در این استان با هدف تقویت و توسعه صنعت گردشگری و تدارک تمامی زیرساخت‌ها داریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل به میزبانی موفق اردبیل در هفته گذشته از رقابت‌های جهانی والیبال اشاره کرد و گفت: این استان در رشته‌های وزنه‌برداری، تکواندو و کشتی جزو قطب‌های مهم کشور است به طوری که هفت مدال المپیک را وزنه‌برداران این استان برای کشورمان به ارمغان آوردند.
ندایی از محمدپور، سجاد انوشیروانی، حسین‌ رضازاده و همچنین سعید علی حسینی به عنوان وزنه‌برداران مشهور و جهانی کشورمان از خطه اردبیل نام برد و افزود: براساس توافقی که وزیر ورزش و جوانان کشورمان با کشور جمهوری آذربایجان داشتند همکاری مشترک در تمامی رشته‌ها، برگزاری اردوها و همچنین برپایی مسابقا مختلف در نظر گرفته شده است که بر همین اساس ما تلاش می‌کنیم تا توافق همکاری مشترکی را به صورت دوجانبه بین اردبیل و باکو فراهم کنیم تا از این حیث از ظرفیت‌ها و داشته‌های خودمان به شکل مطلوب استفاده کنیم.

وی بیان کرد: استان اردبیل در برگزاری این اردوها و مسابقات ظرفیت‌های خوبی را دارد و ما تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد تا بند به بند این توافقنامه‌ها و همکاری‌های مشترک تقویت شده و امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن فراهم آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: با تاکید استاندار اردبیل و در تقویت صنعت گردشگری یکی از بخش‌های مورد توجه توریسم ورزشی است که در کنار توریسم سلامت می‌تواند به تقویت اقتصاد و تولید ثروت در این استان کمک کند.
ندایی ضرورت راه‌اندازی کمپ‌ها و همچنین مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی از اردوهای تیم ملی و بین‌المللی را یادآور شد و اظهار کرد: در برگزاری مسابقات مشترک نیز ظرفیت‌های خوبی بین جمهوری آذربایجان و کشورمان به ویژه اردبیل وجود دارد که امیدواریم هیئت وزنه‌برداری استان از این ظرفیت استفاده کرده و در آینده نزدیک شاهد برگزاری اردوها و مسابقات مشترک در این رشته بین ورزشکاران اردبیل و باکو باشیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.