رئیس شورای شهر اردبیل گفت: با تصویب اعضای شورای شهر 11 پروژه سرمایه‌گذاری در شهر اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علیرضا پوستی درحاشیه جلسه رسمی شورای شهر اردبیل در جمع خبرنگاران به دو اتفاق مهم و برگزاری رویداد بین‌المللی و جهانی در حوزه گردشگری سلامت و مسابقات والیبال اشاره و اظهار کرد: برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت با حضور نمایندگان و سفرای سازمان همکاری اقتصادی اکو شرایط خوبی را برای استان اردبیل فراهم کرده تا از جنبه‌های مختلف جذابیت‌ها و ظرفیت‌های این شهر به دنیا معرفی شود.

وی به شاخصه گردشگری این استان با محوریت گردشگری سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: در دو روز برگزاری این رویداد نمایندگان بیش از 14 کشور دنیا در اردبیل حاضر شده و ضمن بررسی تخصصی ظرفیت‌های گردشگری سلامت در سطح ملی و استان اردبیل از نزدیک با امکانات و شرایط اردبیل آشنا شدند.
رئیس شورای شهر اردبیل برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال را فرصتی استثنائی در بروز و ظهور شرایط گردشگری ورزش و تفریحات سالم اعلام کرد و گفت: در این رویداد جهانی نام و آوازه اردبیل از طریق رسانه‌های مطرح بر سر زبان‌ها افتاده و این خود شرایطی مناسب برای معرفی قابلیت‌های این استان است.
پوستی با اشاره به بررسی طرح‌های ارائه شده در بخش سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های مردمی بیان کرد: از بین 29 طرح سرمایه‌گذاری ارائه شده از سوی شهرداری اردبیل در مرحله اول 11 طرح اعم از اجرای بازار جدید آهن فروشان، احداث هتل پنج ستاره شورابیل، پارک کودک شورابیل، احداث فضاهای اقامتی، گردشگری و کمپینگ در شورابیل، اجرای طرح‌های مبلمان شهری، استخر و پارک آبی زرناس، سایت موتوری، سرویس‌های بهداشتی و ... برای جذب سرمایه‌گذار وارد فاز انتشار فراخوان خواهد شد.

وی افزود: در جلسات کمیسیون تخصصی سرمایه‌گذاری در هفته‌های آینده مابقی 17 پروژه معرفی شده از سوی شهرداری اردبیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا با تدارک بسته‌ها و پکیج‌های جامع و کامل سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف این طرح‌ها که عمدتا در بخش گردشگری، عمرانی و خدماتی است به سرانجام برسد.
رئیس شورای شهر اردبیل مخالفت اعضای شورای شهر را با احداث هتل صفویه در همجواری پارک ملت یادآور شد و تصریح کرد: به دلیل موقعیتی که در هسته مرکزی شهر وجود دارد اعضای شورای شهر با احداث هتل صفویه در جوار پارک ملت در چهارراه امام خمینی(ره) مخالفت کردند تا این پروژه مورد بررسی بیشتر و دقیق قرار گیرد.
پوستی سرمایه‌گذاری را تنها راه ایجاد و تقویت درآمد پایدار شهری اعلام کرد و افزود: باید بسته‌های حمایتی و تشویقی از سرمایه‌گذاران توسط شورا و شهرداری تدوین و مشخص شود که در کنار این امر باید پروژه‌های سرمایه‌گذاری از طرح و زمان‌بندی مشخص نیز در حوزه اجرایی بهره‌مند شود.
وی از پیشنهاد شهرداری بنابه درخواست سرمایه‌گذاران برای افزایش طول مشارکت در چندین پروژه‌ سرمایه‌گذاری خبر داد و اظهار کرد: با پیشنهاد شهرداری اردبیل و تصویب شورای عالی سرمایه‌گذاری برای زیپ‌لاین طول مدت مشارکت با توجه به شرایط اقتصادی سخت و دشوار کنونی از پنج سال به 12 سال، زمین چمن مصنوعی باکری از 10 سال به 14 سال و رستوران شناور شورابیل از 10 سال به 15 سال افزایش یافت تا دغدغه سرمایه‌گذاران در بهره‌برداری از این پروژه‌ها و رسیدن به نقطه سودآوری با حفظ حق و حقوق شهرداری به انجام برسد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.