با تلاش شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس تولید 200 تن بذر گلرنگ برای ارائه به تولیدکنندگان این محصول در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، فرماندار پارس‌آباد در جریان بازدید از این مجموعه تولیدی اظهار کرد: گلرنگ از دانه‌های روغنی باارزشی است که برای اولین بار در دشت مغان در حال کشت است که در دو سال گذشته محصولات خوب و باکیفیتی نیز در این زمینه برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

علی علایی خاطرنشان کرد: از این محصول 25 تا 30 درصد روغن‌گیری انجام می‌شود که در کنار سایر محصولات دانه‌های روغنی که در مغان کشت می‌شود توسعه تولید این محصول نیز می‌تواند به خوداتکایی کشور در تولید روغن کمک کند.
وی ورود کشت و صنعت پارس را در دو سال اخیر در کشت و ترویج این محصول یادآور شد و تصریح کرد: سال گذشته 90 تن بذر گلرنگ در کشت و صنعت و دامپروی پارس تولید و تحویل زارعان شد.
فرماندار پارس‌آباد اضافه کرد: امسال نیز با برنامه‌ریزی و هدفگذاری انجام شده این میزان تولید بذر گلرنگ به 200 تن خواهد رسید تا بخش عظیمی از نیاز کشورمان رفع شود.

علایی بیان کرد: برداشت محصولات متنوع در دامنه‌های سرسبز مغان آغاز شده و امیدواریم 10 تا 20 درصد تولیدات محصولات متنوع کشاورزی را رد این منطقه شاهد باشیم.
کشت و صنعت و دامپروری پارس با تولید و عمل‌آوری محصولات متنوع زراعی، دامی و باغی و صادرات آن به دنبال ارزآوری و سودآوری است که در این بین تولید بذر گلرنگ که از استحصال آن علاوه بر روغن در تولید فطیر و محصولات دارویی استفاده می‌شود، از ارزش غذایی بالا نیز برخوردار است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.