با صدور بیانیه 22 بندی دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و سلامت در اردبیل به کار خود پایان داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، دبیر اجرایی دومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اکو در آئین اختتامیه این کنفرانس در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل با قدردانی از میزبانی شایسته اردبیل در این رویداد اظهار کرد: ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد که ما طی دو روز با حضور اعضای اکو و کشورهای آسیایی و اروپائی نسبت به معرفی و شناساندن آنها در تعامل چند جانبه اقدام کردیم.

محمدرضا کرباسی خاطرنشان کرد: در بیانیه اردبیل که در حوزه گردشگری و سلامت برای چهار سال پیش رو راهکاری عملی در توسعه روابط کشورها خواهد بود، سعی شده بر مکانیزم‌های مشخص در توسعه خوشه‌های سلامت و تندرستی، توجه به راه‌اندازی هتل‌های بیمارستانی و مراقبت‌های حوزه سلامت، کیفیت‌بخشی به خدمات بین‌المللی این حوزه، بازاریابی و برندسازی، استفاده از اپلیکیشن‌های موثر روی گوشی‌های هوشمند و ... تاکید شود.
وی بیان کرد: اعضای کشورهای اکو متعهد شدند تا به توسعه و تقویت استارت‌آپ‌ها به عنوان تسهیلگران بخش سلامت و گردشگری کارآمد در این حوزه متمرکز شده و برخی خلاها و نارسائی‌های گذشته را رفع کنند.
دبیر اجرایی دومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اکو گفت: در این بیانیه بر گسترش دیپلماسی اقتصادی و گردشگری، تدوین قوانین و مقررات تسهیلگر در ورود و خروج گردشگران به کشورهای عضو اکو، توسعه همکاری‌های فی‌مابین براساس زنجیره‌های توسعه گردشگری سلامت و تهیه نقشه راه در به سامان رساندن این بخش تاکید شده است.

در این مراسم عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز به ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت و بهداشت عمومی اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در استان اردبیل در تقویت گردشگری سلامت رقم خورده که راه‌اندازی بخش پیوند کلیه و تلاش برای راه‌اندازی مرکز پیوند مغز استخوان و کبد نیز هدفگذاری شده است.

بشیر خالقی تصریح کرد: به رغم تحریم‌های استکبار جهانی کمتر از سه درصد داروهای مصرفی کشورمان وارداتی است و ما بخش عظیمی از تولیدات و توانمندی‌های خود را در حوزه سلامت در داخل کشور تامین می‌کنیم.

استاندار اردبیل نیز در آئین اختتامیه دومین همایش گردشگری سلامت اکو اظهار کرد: ما به دنبال جذب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف از قبل برگزاری این کنفرانس بودیم که در برخی از زمینه‌ها به اهداف مورد نظر دست یافتیم.

اکبر بهنامجو با قدردانی از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این کنفرانس به ویژه اتاق بازرگانی اردبیل بیان کرد: توسعه گردشگری از محورهای اصلی پیشرفت و ترقی این استان است که ما با برگزاری چنین کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی به این حرکت‌ها سرعت می‌دهیم.
وی ادامه داد: ما در سایه برگزاری این کنفرانس در زمینه ساخت هتل پنج ستاره و تجهیز چندین مجمع آبدرمانی با سرمایه‌گذاران به توافق رسیدیم و همزمان با برگزاری این رویداد کارخانه تولید گیاهان دارویی به بهره‌برداری رسید.
در پایان این مراسم از شرکت‌کنندگان و میهمانان خارجی و ارائه کنندگان مقالات در پنل‌های تخصصی و علمی با اهدای لوح یادبود قدردانی شد.
دومین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت اکو بعد از دو روز فعالیت در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد و شرکت کنندگان فردا اردبیل را به مقصد کشورهای خود ترک خواهند کرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.