استاندار اردبیل گفت: سند جامع جوانان نباید در حد برگزاری جلسات و کارگاه‌ها و یا برنامه‌ریزی‌های معمول باقی بماند بلکه ضرورت دارد تا برنامه‌های عملیاتی و اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در اردبیل با انتقاد از تدوین‌کنندگان برنامه و سند جامع جوانان در عدم توجه به نیاز واقعی جوانان و راهکار اساسی برای حل مشکلات آنها اظهار کرد: بعد از ماه‌ها انتظار برنامه‌ای که در حوزه جوانان تدوین شده اصلا متناسب با نیاز آنها نیست چرا که باید بهتر و بیشتر از این در حوزه حل مشکلات جوانان نظیر آسیب‌های اجتماعی ورود شده و نیاز آنها به امر ازدواج، اشتغال و مسکن با همکاری همه دستگاه‌ها رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: با احصای آمار و اطلاعات دقیق باید مبدا حرکت ما و همچنین مقصد مشخص شود تا دچار بی‌برنامگی و پریشان‌گوئی‌ها نشویم و یا نخواهیم کار اجرایی را با برگزاری جلسات بی‌نتیجه و کارگاه‌های معمولی به نوعی پر کنیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل پرهیز از کارهای دیمی و زودگذر را در حوزه جوانان یادآور شد و بیان کرد: اینگونه برنامه‌ریزی کردن برای جوانان سم مهلک است چرا که در حوزه جوانان و تدوین سند جامع برای آنها باید مطالبات حقیقی جوانان با در نظر گرفتن شاخص‌های موجود مورد توجه قرار گیرد تا یک حرکت منسجمی را در حوزه جوانان شاهد باشیم.
بهنامجو ورود همه دستگاه‌ها را برای تدوین این برنامه‌های راهبردی مهم دانست و تصریح کرد: فلسفه این جلسات و دور هم نشستن‌ها و به اصطلاح کار دسته‌جمعی رفع موانع و مشکلات پیش روی جوانان است که در گروه سنی 18 تا 35 سال باید همه نهادها از تبلیغات و اوقاف گرفته تا صداوسیما، دانشگاه، آموزش و پرورش و ... به این حوزه ورود پیدا کنند تا خروجی کار به دور از نگاه‌های سیاسی، حزبی و جناحی در حل مشکلات و موانع جوانان نمود پیدا کند.

رئیس شورای ورزش و جوانان استان اردبیل به عضویت 30 دستگاه در جلسات ستاد ساماندهی جوانان اشاره کرد و گفت: ما به زودی جلسات مجمع جوانان استان را راه‌اندازی خواهیم کرد و در کنار آن انتظار داریم تا برنامه‌های پیشگیرانه در جلوگیری از ورود جوانان به آسیب‌ها و تهدیدهای مختلف مورد دقت قرار گرفته و اولی‌تر از برنامه‌های عمرانی و اقتصادی مسایل فرهنگی و شاخص‌های مطلوب در این زمینه مورد حمایت باشد.
در این جلسه مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز به تدوین سند جامع جوانان در 11 محور اعم از ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، افزایش سرمایه اجتماعی، فضای مجازی، اوقات فراغت و ... اشاره کرد و گفت: قرار است هر ماه یک برنامه شاخص به صورت استانی و شهرستانی برای مخاطبان گروه سنی 18 تا 35 سال اجرا شود و در کنار آن کمیته‌های تخصصی روند اجرای مصوبات را مورد توجه قرار می‌دهند.
شفیع شفیعی خاطرنشان کرد: با تدارک برنامه‌های آموزشی و کارگاهی نسبت به آگاهسازی جوانان در حوزه ازدواج و انتخاب همسر، پیشگیری از طلاق‌های زودهنگام و شتابزده و توجه به استحکام خانواده‌ها بر مبنای الگوهای اسلامی و دینی اقدام می‌کنیم که در این زمینه از ظرفیت همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط استفاده خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز به نمونه کار اجرایی در این اداره کل در حوزه خودکشی نوجوانان و دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: ما در دو سال اخیر روی این موضوع حساس بودیم و تیمی تخصصی را برای بررسی علل خودکشی نوجوانان فعال کردیم تا با مراقبت‌هایی که انجام می‌شود از میزان خودکشی نوجوانان جلوگیری شود.

احمد ناصری بیان کرد: ما با محدودیت‌هایی در ورود به مدارس برای افراد غیردانش‌آموز و معلم روبرو هستیم ولی سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در تحلیل برخی از آمار و بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان باید هماهنگی‌های لازم را با روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش به عمل آورند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: در امور کیفی نمی‌توان فعالیت‌های انجام شده را مورد سنجش عددی قرار داد بلکه در امور کیفی آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد خروجی کار بعد از مراحل مختلف انجام آن است.
حجت‌الاسلام مهدی ستوده بیان کرد: در تدوین سند باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی بیشتر استفاده شود تا براساس اولویت درون و برون‌دستگاهی و احصای نقاط ضعف و قوت زمینه تثبیت و تقویت اجرایی در این برنامه‌ها لحاظ شود.
در این جلسه تعدادی از جوانان با بیان مطالبات قشر جوان از مسئولان برای تدارک زیرساخت‌های مناسب در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها به نفع جوانان خواستار برگزاری مجمع جوانان استان، توجه به بحث اعتیاد نوجوانان و دانش‌آموزان و ارائه راهکار برای حل آنها، فضاسازی برای حضور سمن‌ها در اجرای سند جامع جوانان و همچنین پرهیز از کارهای نمادین و توجه به برنامه‌های اجرایی شدند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.