عضو هیئت رئیسه اتاق ایران از حضور 250 نفر از میهمانان داخلی و خارجی در دومین همایش سلامت و گردشگری که به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود، خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین پیرموذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: دومین همایش سلامت و گرشگری کشورهای عضو اکو از 28 تا 30 خرداد ماه به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد که تلاش می‌کنیم برای این رویداد میزبانی شایسته باشیم.

وی از این همایش به عنوان فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری در استان و معرفی توانمندی‌های اردبیل در بخش گردشگری سلامت یاد و خاطرنشان کرد: تنها شهرهای اردبیل و سرعین درگیر این رویداد نیستند بلکه تلاش می‌کنیم تا همه نقاط استان را با جذابیت‌های گردشگری و تنوع توریست‌پذیری به این میهمانان معرفی کنیم که در مجموعه 250 نفر میهمان داخلی و خارجی اعم از کشورهای همسایه و عضو اکو در این رویداد در اردبیل حاضر خواهند شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: ما از روز دوشنبه و با انجام اولین پرواز از ساعت 10 صبح پذیرای میهمانان در فررودگاه اردبیل خواهیم بود که از کشورهای مختلف نظیر یونان، انگلیس، ترکیه، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ... به عنوان میهمان و سفرای این کشورها حاضر خواهند شد.
پیرموذن با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تامین امینت و حضور همراه با آرامش این میهمانان در قالب شورای تامین استان و شهرستان‌ها انجام شده است، گفت: ما در اسکان این میهمانان مشکل خاصی را نداریم و تعدادی از هتل‌ها در سرعین و اردبیل برای این کار رزرو شده است.
وی ضرورت زیباسازی مسیر تردد میهمانان این رویداد و تلاش برای رایزنی با هلدینگ‌های حاضر در این رویداد بین‌المللی را یادآور شد و تصریح کرد: قرار است وزرای بهداشت و همچنین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشورمان نیز در آئین افتتاح این همایش در اردبیل حاضر شوند.
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران افزود: اکثر برنامه‌های ما در نمایشگاه بین‌المللی و دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد و ما بعد از افتتاح این همایش در قالب پنل‌ها از 30 سخنران از کشورهای خارجی و اساتید دانشگاه‌ها بهره خواهیم برد که سخنرانان ما از آلمان، یونان، هندوستان و مالزی تعیین شده‌اند.

پیرموذن خواستار تامین هتل و محل اسکان برای سفرا و وزرا در شهرهای سرعین و اردبیل شد و گفت: ما در تهیه بلیط برای برخی از میهمانان دچار مشکل هستیم که امیدواریم با همکاری سازمان هواپیمائی پروازهای چارتری را به مقصد اردبیل انجام دهیم.
وی از دستگاه‌های مختلف استان خواست؛ تا نسبت به تهیه بسته‌های معرفی توانمندی‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی استان در مهلت برگزاری این رویداد تلاش و جدیت به خرج دهند.
پیرموذن خاطرنشان کرد: نسبت به دوره قبل این رویداد با استقبال بی‌نظیر میهمانان خارجی روبرو شده به طوری که از کشورهای مختلف به ویژه ازبکستان و تاجیکستان سرمایه‌گذاران و میهمانانی اعلام آمادگی کردند تا در این رویداد حضور پیدا کنند.

وی به حضور سفرای افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان و آذربایجان و حضور سرکنسولی ترکیه، فدرال روسیه و مقامات ارشد سفارتخانه‌های ترکیه، عمان، ازبکستان و قرقیزستان به تعداد 30 نفر در اردبیل اشاره و تصریح کرد: هیئت‌های علمی و صاحبنظران به تعداد 30 نفر، هلدینگ‌ها  و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به تعداد 50 نفر و در مجموع بیش از 250 نفر میهمان داخلی و خارجی در این رویداد حاضر خواهند شد که امیدواریم در سه روز برگزاری این رویداد زمینهه جذب سرمایه‌گذاران را شاهد باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: در نمایشگاه بیش از 40 غرفه برای کشورهای مختلف در نظر گرفته شده است که در این غرفه‌ها توانمندی‌های این کشورها به نمایش گذاشته خواهد شد و ما غرفه‌های رایگان در اختیار پارک علم و فناوری، علوم پزشکی و دستگاه قضائی استان قرار دادیم تا زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از آنها را در قالب بسته‌ها و طرح‌های پیشنهادی خود به این میهمانان ارائه کنند.
پیرموذن با قدردانی از همکاری خوب دستگاه‌های مختلف در برگزاری این رویداد در هفته آینده خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن برگزاری این رویداد با مسابقات والیبال ملت‌های جهان ما در تهیه بلیط برای میهمانان با مشکلاتی روبرو هستیم که امیدواریم با تدارک پروازهای چارتر و اختصاصی از سوی شرکت‌های هواپیمائی زمینه انتقال میهمانان فراهم آید چرا که انتقال آنها از تبریز به اردبیل با مشکلات و برخی تنگناها روبرست.

وی گفت: ما طی امروز و فردا جلساتی را در استان با مدیران، شهرداران و فرمانداران شهرهای مختلف برگزار خواهیم کرد تا آخرین هماهنگی‌ها برای برگزاری شایسته این رویداد انجام شود.
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در مورد تدارک بیلبوردها و فضاهای تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی این رویداد بیان کرد: از مسیر فرودگاه تا داخل شهر با تاکید استاندار اردبیل قرار شد بیلبوردها، استندها و برخی فضای داخل بلوارها برای تبلیغات این رویداد اختصاص یابد تا زمینه اطلاع‌رسانی از طریق فضاهای شهری در کنار تلاش رسانه‌ها و صداوسیما به انجام برسد.
پیرموذن به برپایی تورهای گرشگری برای حاضرین در این رویداد به منظور حضور در مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: ما در لابی هتل‌ها برای سفرا، وزرا و میهمانان خارجی شرایطی را اعم از معرفی توانمندی‌های استان برای جذب سرمایه‌گذاران تدارک دیدیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم زمینه مطلوب و مناسب این سرمایه‌گذاری به شکل شایسته فراهم آید.
وی تهیه برنامه راهبری در مسیر توسعه صادرات غیرنفتی استان و ارسال آن به استانداری برای ابلاغ به سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف را یادآور شد و اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری استاندار اردبیل و سایر مسئولان و متولیان زمینه توسعه صادرات غیرنفتی در استان با بسترسازی‌های مناسب و تسهیل قوانین و مقررات برای فعالان این بخش به شایستگی فراهم آید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.