رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با مشارکت عموم همشهریان مرحله دوم طرح ملی کنترل فشار خون همچون سایر استان‌ها در اردبیل نیز آغاز شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قدرت اخوان اکبری در جریان بازدید از روند اجرای مرحله دوم طرح ملی کنترل فشار خون در اردبیل اظهار کرد: در قالب این طرح افراد 30 سال به بالا و همچنین بیماران کلیوی و زنان باردار بالای 18 سال از لحاظ فشار خون مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: مرحله اول این طرح که از 27 اردیبهشت ماه شروع شده بود با موفقیت به انجام رسید و ما در مرحله دوم که از 17 خرداد ماه شروع شد تا 15 تیرماه به صورت عملیاتی کنترل فشار خون همشهریان را در قالب گروه‌های هدف انجام می‌دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه بیش از 250 پایگاه، خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت به همراه پایگاه‌های موقت در مناطق مختلف شهرها در اجرای این طرح مشارکت دارند، افزود: تمامی افراد بالای 30 سال و بیماران کلیوی و زنان باردار بالای 18 سال با مراجعه در تمامی ساعات شبانه‌روز می‌توانند در اجرایی شدن این طرح مشارکت کرده و در جریان سلامت خود از لحاظ فشار خون قرار گیرند.
اخوان اکبری ادامه داد: این اطلاعات به صورت دقیق از گروه‌های هدف جامعه جمع‌آوری خواهد شد که این امر در قالب پرسشنامه به صورت حضوری و از طریق مراجعه به سامانه سلامت به صورت غیرحضوری و با خوداظهاری از سوی همشهریان انجام خواهد شد.
وی گفت: همشهریان به روش خوداظهاری و از طریق سامانه سلامت می‌توانند فشار خون خود را اعلام کنند تا در پرونده الکترونیکی سلامت آنها ثبت شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: ما با مراقبت و ارتقای سطح سلامت خود می‌توانیم جلوی تشدید بیماری‌های ناشی از فشار خون را که شامل نارسائی‌های کلیوی و بیماری‌های قبل و عروق است گرفته و از مرگ و میرهای ناگهانی در این زمینه جلوگیری به عمل آوریم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.