نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: ما در بودجه سالانه با هدف توسعه فضای سبز به ویژه مشارکت هموطنان در ایجاد پشت بام و تراس سبز کل عوارض را برای این واحدها رایگان اعلام کنیم.
حبیب فتحی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در دوره جدید شورا با یک دیدگاه متفاوت و مثبت روبه جلو حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی را شاهد هستیم به طوری که تک تک اعضای شورای شهر تلاش می‌کنند تا با در نظر گرفتن مشکلات مردم و شهر به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا موانع و نارسائی‌ها برطرف شود.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: اگر شوراها مدیریت آب، فاضلاب، برق، گاز و سایر مجموعه‌های خدمات‌رسان را بر عهده بگیرند قطعا هم در تصمیم‌گیری و هم اجرا با انسجام بیشتری عمل خواهند کرد هر چند که ما در دور پنجم شورا با دعوت از مدیران شرکت‌های خدمات رسان سعی کردیم تا تعامل خوبی را برقرار کنیم اما همچنان برخی از نارسائی‌ها و مشکلات آزاردهنده است.
فتحی ادامه داد: در قالب پارلمان محلی باید منتخبین مردم سعی کنند تا براساس انتظارات عموم شهروندان در یک هماهنگی و همراهی خوب با دولتمردان به سمت رفع و رجوع مشکلات و نارسائی‌ها بروند که قطعا اجرایی شدن سیستم یکپارچه خدمات شهری بستری را فراهم خواهد کرد تا برخی از دغدغه‌های شهروندان و شهر برطرف شود.

رئیس کمیسیون زیباسازی و محیط شهری شورای شهر اردبیل با اشاره به فعالیت کمیسیون زیباسازی و محیط شهری تصریح کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌ها در این حوزه متمایز از سایر بخش‌هاست و مردم به عینه تصمیمات و کارهای اجرایی را در این حوزه مشاهده می‌کنند سعی ما بر این بوده تا اقدامات و فعالیت‌های زیربنایی و اصولی باشد تا حتی در نصب المان‌ها و همچنین نمادهای شهری با کم و کاستی روبر نشویم.

فتحی تصریح کرد: ما در مناسبت‌های مختلف اعم از ملی و مذهبی قبل از طراحی، تولید و نصب المان‌ها سعی می‌کنیم با متخصصان و کارشناسان نشست‌های تعاملی را برگزار کنیم تا با ارائه دیدگاه‌های دقیق حتی در بخش ابعاد، شکل، رنگ و نوع المان‌ها و سایر مباحث زیباسازی تبادل نظر انجام شود.

وی ادامه داد: ما در بودجه سالانه با هدف توسعه فضای سبز به ویژه مشارکت هموطنان در ایجاد پشت بام و تراس سبز کل عوارض را برای این واحدها رایگان اعلام کنیم تا خود شهروندان نسبت به ایجاد گلخانه و تراس سبز با هدف زیباسازی واحدهای مسکونی و فضای شهری پیشقدم شوند.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل اضافه کرد: فضای سبز و پوشش گیاهی زیبائی‌های خاص و چشم‌نوازی را به همراه دارد که امیدواریم خود شهروندان در این زمینه پیشقدم شده و شورا و شهرداری را یاری کنند.
فتحی اظهار کرد: پروژه‌های عمران شهری با توجه به وضعیت اقتصادی و درآمدی شهرداری همچنان مورد پیگیری اعضای شوراست تا زمینه اجرایی شدن این پروژه‌ها با سرعت عمل بیشتر فراهم آید که در سال‌های اخیر و در مجموعه تفریحی – گردشگری شورابیل برنامه‌های متفاوتی در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت به انجام رسیده است.
وی در ادامه گفت: ما اخیرا در شورابیل به پروژه‌های متعدد تفریحی و گردشگری با مشارکت سرمایه‌گذاران مجوز دادیم که قطعا با حضور هر گردشگر منابع درآمدی به صورت زنجیروار وارد شهرمان شده و این به تولید ثروت و تحول اقتصادی کمک خواهد کرد.
رئیس کمیسیون زیباسازی و محیط شهری شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری در اجرای پروژه‌های گردشگری که به تولید ثروت منجر می‌شود کارهای خوبی را شروع کرده که نظیر این پروژه‌ها علاوه بر شورابیل در قالب پیاده راه عالی قاپو نیز نمود پیدا کرده است.

فتحی ادامه داد: در آستانه فصل تابستان و حضور گردشگران در کنار رفتار مناسب مغازه‌داران مسیر عالی قاپو و سایر مناطق شهری از عموم شهروندان انتظار می‌رود از تردد با خودروی شخصی در محدوده عالی قاپو و مکان‌های گردشگری پرهیز کنند تا گردشگران داخلی و خارجی به راحتی و با خاطره خوش سفرشان را به اردبیل انجام داده و به محض بازگشت به موطن خود با تبلیغ برجستگی‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری اردبیل زمینه جلب و جذب سایر گردشگران را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در کنار همه زیبائی‌هایی که در استان ما بالقوه و خدادادی وجود دارد ما به راحتی می‌توانیم با تدارک برخی امکانات ساده زمینه حضور گردشگران را فراهم کنیم که ما در شهر اردبیل قطعا در این زمینه گام‌ها و قدم‌های جدی‌تری را برخواهیم داشت.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: ما به دنبال پذیرش ایده‌های جدید سرمایه‌گذاران و طرح‌های نو و خلاقانه آنها هستیم و انتظار می‌رود امسال نیز طرح‌های جدید با تنوع خاص به تصویب شورای شهر برسد.
فتحی بیان کرد: فعالیتی که شهردار اردبیل در سال‌های اخیر داشته انصافا مورد رضایت و قابل قبول مردم بوده و ما زودتر از تصمیم شهردار اردبیل نمی‌توانیم برای رفتن یا ماندن او تصمیم‌گیری کنیم.
وی تصریح کرد: ما به توسعه همه جانبه اعتقاد راسخ داریم هر چند که ممکن است در مسیر این توسعه ایرادات و اشکالاتی هم باشد اما باید تلاش کنیم تا ایرادات به حداقل برسد و در این وضعیت اقتصادی و درآمدی نامناسب شورا و شهرداری با تمام توان و قدرت در صحنه هستند تا در شان مردم شهری آباد و آبرومند بسازند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.