با اعلام مدیریت هماهنگی مصلی اردبیل نماز عید سعید فطر به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در شهیدگاه اردبیل برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که قبل از برگزاری نماز عید فطر در مصلی و شهیدگاه برگزار می‌شود نماز صبح در روز عید فطر از ساعت 4:30 دقیقه در محل مصلی امام خمینی (ره) اردبیل به امامت حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی برگزار خواهد شد و به دنبال آن مومنان و نمازگزاران با حضور در محوطه شهیدگاه اردبیل از ساعت 5 صبح قرائت دعای ندبه را آغاز خواهند کرد.
اقامه نماز عید سعید فطر نیز به امامت حجت‌الاسلام عاملی و با حضور امت خداجوی و ره یافته از ضیافت باری‌ تعالی از ساعت 6:15 دقیقه اقامه شده سپس خطبه‌های نماز عید فطر نیز قرائت خواهد شد.
سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری اردبیل نیز از ساعت 4 صبح با اتوبوس‌های این شرکت نمازگزاران را از میادین اصلی شهر به محل اقامه نماز عید سعید فطر انتقال خواهند داد تا با شکوه هر چه تمامتر نماز عید سعید فطر برگزار شود.

اما در کنار این برنامه‌ریزی‌ها برای جمع‌آوری زکات فطریه مردم استان اردبیل نیز در این استان بیش از یک هزار و 200 پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره مردم برپا خواهد شد تا نمازگزاران و روزه‌داران یک ماه ضیافت الهی فطریه خود را به نیازمندان و مستمندان پرداخت کنند.
براساس اعلام کمیته امداد استان اردبیل علاوه بر پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری که در مساجد و حسینیه‌ها برپا خواهد بود نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره‌ حساب‌های اعلام شده نیز زکات فطریه خود را به گروه‌های مختلف تحت پوشش این نهاد انقلابی پرداخت کنند.
اما در یک حرکت منسجم با همراهی هیئات امنای مساجد قرار شده در مساجد محلات ششگانه اردبیل مراسم گرامیداشت اموات نیز که در یک سال اخیر دار فانی را وداع گفته‌اند برگزار شود که به رسم دیرین در این استان خانواده‌های درگذشتگان با توزیع احسانات و نذورات سعی می‌کنند یاد وخاطره درگذشتگان خود را نیز گرامی بدارند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.