رئیس پلیس استان اردبیل گفت: 81 درصد از سرقت‌های به وقع پیوسته در اردبیل سرقت‌های خرد و 19 درصد نیز سرقت‌های مهم و کلان بوده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سردار هوشنگ حسینی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در دو ماه گذشته از سالجاری با تلاش‌های شبانه‌روزی عوامل پلیس و نیروی انتظامی در اردبیل با 48 درصد افزایش کشف انواع سرقت در اردبیل مواجه بودیم.
وی با اشاره به افزایش اعتماد مردم به نیروی انتظامی و پلیس خاطرنشان کرد: سرقت منزل، مغازه، ماشین، راهزنی، آدم‌ربایی و وقع سرقت‌های مسلحانه در اردبیل صفر است و ما با کمترین میزان وقوع سرقت‌های کلان در اردبیل روبرو هستیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری 6 نفر از عوامل سرقت طلافروشی در شهرستان کوثر با همکاری عوامل انتظامی این شهرستان و تحویل آنها به مراجع قضایی خبر داد و بیان کرد: ما در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری عوامل این سرقت اقدام کردیم که همین امر زمینه رضایت و خوشحالی مردم منطقه را فراهم کرد.
حسینی نرخ وقوع سرقت در کشور را 237.6 فقره برای هر 100 هزارنفر اعلام کرد و گفت: این رقم در اردبیل برای هر 100 نفر 98.6 درصد می‌باشد که در مقایسه با میانگین کشوری 139 فقره کمتر است.

وی افزود: براساس اعلام مرکز، اردبیل در فراوانی وقوع جرایم سرقت در جایگاه 30 کشوری قرار دارد.
فرمانده انتظامی استان اردبیل همچنین یادآور شد: در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال قبل با 83 درصد کاهش وقوع قتل مواجه بودیم و در کنار آن کاهش شرارت به میزان 50 درصد را شاهدیم و از این حیث نیز رتبه 26 کشور را دراختیار داریم.

حسینی تعداد متهمین دستگیر شده در 2 ماه گذشته از سالجاری را در حوزه قاچاق در مجموع 196 نفر اعلام کرد و گفت: دو باند قاچاق در این خصوص منهدم شده که پرونده آنها به ارزش ریالی 48 میلیارد ریال در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 355 درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی به حوزه تصادفات نیز اشاره کرد و افزود: در بخش تصادفات از مجموع تصادفات رخ داده در اردبیل  11 درصد فوتی، 29 درصد جرحی و 70 درصد خسارتی بوده که از آغاز سالجاری 34 مورد تصادف منجر به فوت داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 8 درصد کاهش مواجه بوده است.
رئیس پلیس استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از کشف و ضبط انبارهای احتکار کالا در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: در آخرین دستگیری‌ها در این خصوص روز گذشته ما موفق به کشف منزل مسکونی خالی از سکنه که انبار نگهداری لوازم یدکی و روغن موتور بود، شدیم که در این کشف نیز بالغ بر 2 میلیارد تومان کالای احتکار شده کشف شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.