سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: توسعه فضاهای آموزشی و دانشگاهی از برنامه‌‌های سفر رئیس جمهور به استان اردبیل است. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مسعود امامی یگانه در نشست با رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه کیفیت و سرعت عمل پیشرفت پروژه های عمرانی دانشگاه قابل قبول است، گفت: این پروژه باید با همدلی بیشتر و تامین اعتبارات مورد نیاز بیش از پیش شتاب بگیرد. 
وی با بیان اینکه توسعه فضاهای آموزشی و دانشگاهی یکی از برنامه‌ های سفر رئیس جمهور به استان اردبیل است، تصریح کرد: استانداری در صدد است تا با پیش ‌بینی هزینه ‌ها و تامین اعتبارات کمکی مورد نیاز، تکمیل پروژه های عمرانی در دستور کار قرار دهد.   امامی یگانه با بیان اینکه هدف استانداری حمایت از پروژه‌ های عمرانی و آموزشی است، ادامه داد: تلاش ما بر این است که هرچه زودتر این پروژه ‌ها تکمیل و در اختیار مردم قرار بگیرد. 
عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: این دانشگاه تقریبا ۴۰ سال پیش تاسیس شده است و هم اکنون حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو و ۳۸۵ نفر عضو هیات علمی دارد. 
وی افزود: حدود ۴۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی دانشیار و استاد تمام بوده، دو نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار داشته و دو نفر هم از اعضای هیات علمی به عنوان اساتید برتر کشور انتخاب شده اند. 
وی با بیان اینکه ۴ نفر از دانشجویان دانشگاه در سنوات گذشته به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شدند، گفت: از ۲۳ نفر دانشجوی نمونه کشور انتخاب شده در سال گذشته، دو نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی بوده اند. 
حبیبی ادامه داد: بر اساس اعلام سایت اسکوپوس میزان رشد علمی کشور در سال گذشته حدود ۸ درصد بوده است، اما این میزان در دانشگاه محقق اردبیلی ۵۰ درصد بوده است که رقم قابل توجهی است. 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در ISC هشت رتبه ارتقا یافته است، اظهار کرد: تولیدات علمی مشترک بین المللی اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی ۱۵۸ درصد افزایش یافته است. 
وی با بیان اینکه از معدود دستگاه هایی هستیم که پروژه های عمرانی خود را تعطیل نکرده ایم، ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی پیشانی علمی استان اردبیل محسوب می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.