معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از اختصاص 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ارزی با موافقت رهبر معظم انقلاب برای توسعه پایدار و اشتغال در روستاهای کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد امید در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این مبلغ 7 هزار و 500 میلیارد تومان تخصیص یافته و چهار بانک عامل در حال توزیع این اعتبارات در بین روستاهای کمتر توسعه یافته و محروم هستند.

وی به تجربه موفق استان اردبیل در خصوص حضور سرمایه‌گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی در جلسه کارگروه اشتغال اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدام استان اردبیل می‌تواند الگوئی برای سایر استان‌های کشور باشد که سرمایه‌گذاران به صورت حضوری و رودررو مشکلات و موانع موجود در واحدهای تولیدی خود را با مسئولان در میان بگذارند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اردبیل را دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ممتاز برای توسعه دانست و بیان کرد: در بازدیدی که از شهرستان پارس‌آباد داشتیم این منطقه را دارای پتانسیل ویژه از حیث آب و خاک و مسئولان دلسوز دیدم که این همدلی و مساعدت سبب خواهد شد تا در آینده چهره‌ای متفاوت و شکوفا از اردبیل را در کشور شاهد باشیم.

امید ماموریت اصلی دولتمردان را در روستاها کمک به رونق تولید و اشتغال پایدار اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته ما در روستاها فرصت‌های بسیاری را ایجاد کردیم اما آنچه که در روستاها مغفول مانده و همین امر سبب گسترش مهاجرت به شهرها شده است نبود اشتغال و توسعه پایدار بوده که در وضعیت کنونی به دغدغه اصلی مسئولان تبدیل شده است.
وی دلیل اصلی کاهش جمعیت روستایی را نبود سرمایه‌گذاری عمده در این مناطق به رغم داشتن استعداد و ظرفیت اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر در کشور 118 مدرسه تک دانش‌آموزی و 4 هزار مدرسه بلااستفاده داریم که این نشان می‌دهد آنگونه که باید به توسعه روستاها پرداخت نشده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: در راستای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال موثر در روستاها با موافقت مقام معظم رهبری 1.5 میلیارد دلار از حل صندوق ذخیره ارزی برای روستاها اختصاص یافته که با همکاری و مساعدت مسئولان و چهار بانک عامل 7 هزار و 500 میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است.
امید ابراز امیدواری کرد؛ استان اردبیل با جذب حداقل 500 میلیارد تومان از این اعتبار بتواند در توسعه روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در آنها گام‌های موثری بردارد.

وی استان اردبیل را در بخش توسعه گلخانه‌ها و پرورش دام‌های سبک و سنگین یکی از استان‌های موفق کشور اعلام و خاطرنشان کرد: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای در کشور با وسعت یک هزار و 500 هکتار در شهرستان پارس‌آباد راه‌اندازی می‌شود که هدف از راه‌اندازی این شهرک گلخانه‌ای صادرات محصولات آن به کشورهای همسایه از جمله آذربایجان است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: با اتمام این پروژه تحول بسیار بزرگی در منطقه اتفاق می‌افتد و برای بیش از 20 هزار نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.