به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی اجرای این طرح افزود: پیش تر صدور مجوز راه اندازی گلخانه های زیر سه هزار متر مربع از سوی وزارت جهاد کشاورزی ممنوع بود ولی با برداشتن این محدودیت زمینه برای توسعه کشت گلخانه ای در مناطق مستعد فراهم شد.
وی اظهار داشت: علاوه بر حمایت های پشتیبانی و آموزشی مدیریت جهاد کشاورزی از متقاضیان طرح های ایجاد گلخانه های خانگی ، مجریان این گونه طرح ها از مزایای دریافت تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز بهره مند می شوند.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز در این جلسه از ارائه خدمات مشاوره ای ، آموزشی ، بازاریابی و هدایت به مجریان طرح های ایجاد گلخانه های خانگی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.
بهبود علیزاده افزود: تاکنون 46 درخواست راه اندازی این گونه گلخانه از سوی متقاضیان دریافت شده است.
او اظهار داشت: متقاضیان و مجریان طرح راه اندازی گلخانه های خانگی زیر 300 متر مربع به ازای ایجاد و راه اندازی هر متر مربع گلخانه سه میلیون و 500 هزار ریال و با سقف یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت خواهند کرد.
وی گفت: با امضای تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) ، این نهاد در اجرای این طرح و با ارائه 500 میلیون ریال تسهیلات به افراد زیرپوشش همکاری می کند.
وی افزود: این طرح شامل گلخانه های تولید انواع محصولات کشاورزی ، صیفی جات ، گل و گیاه ، گیاهان دارویی و سایر مواردی است که مورد تایید کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی قرار گیرند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، در حال حاضر از 15 هزار متر مربع گلخانه های تولید گل رز هلندی این شهرستان سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار بوته گل برداشت و روانه بازار مصرف می شود.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.