مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: 230 طرح اشتغالزا در مناطق روستایی استان اردبیل به دلیل افزایش قیمت دلار نیاز به ترمیم اعتبار دارند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در استانداری اردبیل اظهار کرد: ما در استان اردبیل برای ترمیم اعتبار این واحدها به 280 میلیارد تومان منابع جدید نیاز داریم تا با توجه به مشکل اقتصادی به وجود آمده صاحبان این واحدهای تولیدی بتوانند مجموعه‌های خود را تکمیل و به بهره‌برداری برسانند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم مرحله پنجم این اعتبارات براساس عملکرد استان‌ها و نوع طرح‌ها توزیع شود تا اکثر طرح‌های اشتغالزای روستایی استان اردبیل که جدید و ایجادی هستند با بهره‌گیری از این منابع تکمیل و آماده بهره‌برداری شوند.

دبیر شورای اشتغال استان اردبیل گفت: از یک میلیون و 270 هزار نفر جمعیت استان 33 درصد در بخش کشاورزی، 24 درصد در بخش صنعت و 41.5 درصد در بخش خدمات فعال هستند که ما از طرح‌های توسعه‌ای در این بخش‌ها حمایت می‌کنیم.

رحیمی با اشاره به ثبت نام طرح‌های اشتغالزا و صنعتی و تولیدی به تعداد 11 هزار و 81 طرح و به ارزش 2 هزار و 467 میلیارد تومان از طریق متقاضیان در رسته‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و بخش گردشگری بیان کرد: بیشترین متقاضیان ما در رسته کشاورزی بوده‌اند که در این حوزه بیش از 8 هزار طرح به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: 46 درصد طرح‌های معرفی شده بخش کشاورزی به بانک‌ها در بخش دام سبک و سنگین و اصلاح نژاد بوده که در مجموع رقم پیش بینی شده برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های کشاورزی 2 هزار و 467 میلیارد تومان است.
 
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بیش از 6 هزار و 700 طرح جدید به بانک‌ها معرفی شده و مابقی طرح‌ها نیز شامل طرح‌های اشتغالزای توسعه‌ای و سرمایه در گردش بوده که با پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها اجرایی خواهند شد.
رحیمی افزود: ما در دو مرحله پرداختی‌ها را در سالجاری و اوایل امسال شاهد بودیم به طوری که 70 درصد این منابع در بین شهرستان‌های مختلف توزیع شده و تخصیص این اعتبارات نیز از منابع ملی به صورت کامل انجام شده است.

وی کل اعتبار اشتغال پایدار روستایی را اعم از طرح‌های تولیدی و نهادهای حمایتی 466 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: آنچه که تاکنون در این حوزه تخصیص یافته 263 میلیارد تومان در بخش طرح‌های روستایی و 68 میلیارد تومان نیز در قالب طرح‌های نهادهای حمایتی بوده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه در مرحله پنجم قرار است 135 میلیارد تومان به استان اردبیل اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی با 87 میلیارد تومان، توسعه تعاون با 71 میلیارد تومان، پست بانک با 69 میلیارد تومان و صندوق کارآفرینی با 60 میلیارد تومان پرداخت منابع در جایگاه‌های اول تا چهارم قرار دارند.

رحیمی تصریح کرد: ما موظف هستیم در مناطق روستایی پرداختی تسهیلات را در رسته‌های مختلف رعایت کنیم به طوری که 45 درصد تسهیلات باید در بخش کشاورزی، 15 درصد خدمات، 10 درصد صنایع کوچک، 10 درصد صنایع دستی، 10 درصد سرمایه در گردش و 10 درصد نیز در بخش تولیدات باغی هدفگذاری شده است.
وی از ابلاغ این اعتبارات برای جذب منابع در شهرستان‌ها با همراهی بانک‌ها خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات به طرح‌ها براساس تشخیص کمیته فنی و منابع مصوب در بانک‌ها انجام می‌شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.