به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خلخال افزود: دل بستن به اعتبارات دولتی برای تکمیل برخی از پروژه های فرهنگی همچون پروژه نیمه ساختمان کتابخانه مرکزی انتظار بیهوده ای است.
او اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت کتابخانه مرکزی خلخال در شرایط مطلوب اقتصادی کشور از 9 سال پیش آغاز و با 10 درصد پیشرفت فیزیکی رها شده است.
وی همچنین گفت: در حالی که سقف اعتبارات استانی سال گذشته 50 درصد کاهش یافته و تنها 20 درصد از این اعتبار منظور شده برای طرح های عمرانی تخصیص یافته نباید در انتظار تخصیص اعتبارات کلان مورد نیاز برای تکمیل این گونه پروژه های عمرانی و فرهنگی منطقه ماند.
بابایی بیان کرد: علاوه بر کاهش سقف اعتبارات استانی ، در قانون بودجه سال جاری کشور دولت دستگاه های اجرایی را موظف به داشتن پشتوانه مالی برای شروع پروزه های عمرانی کرده طوری که هر دستگاهی که 30 درصد از کل اعتبار مورد نیاز پروژه پیشنهادی آن در حساب خود را موجود نداشته باشد از آغاز پروژه منع شده است.
فرماندار خلخال اظهار داشت: با این حال برای تامین اعتبار تکمیل پروژه نیمه کاره ساختمان کتابخانه مرکزی این شهر تلاش می شود و با توجه به قول های داده شده از مرکز استان تلاش می کنیم اعتبار این پروژه و نیز طرح ساماندهی و مرمت کتابخانه های عمومی را با استفاده از منابع غیردولتی تامین کنیم.
وی با بیان اینکه در کنار ارتقای امکانات سخت افزاری کتابخانه ها برای جلب نظر مخاطبان کتاب و افزایش سرانه مطالعه در جامعه نیز باید فعالیت شود، افزود: در سال های گذشته برغم امکانات محدود و ابتدایی بودن ساختمان کتابخانه ها آمار مراجعان به کتابخانه ها و سرانه مطالعه کتاب بسیار بهتر و بیشتر از امروز بود.
به گفته حسین بصیر ، مدیر کتابخانه های عمومی خلخال در حال حاضر پنج هزار و 394 نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی این شهرستان هستند.
وی افزود: روزانه بطور میانگین 450 نفر به کتابخانه های عمومی 9 گانه این شهرستان مراجعه می کنند و در سال گذشته 57 هزار و 231 نسخه کتاب از مجموع کتابخانه های عمومی امانت گرفته شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.