فرهاد سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: بازسازی شهر معمولان و 125 روستای شهرستان پلدختر به استان اردبیل واگذار شده است.
افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با تشکیل ستاد معین عملیات بازسازی را از روزهای نخست وقوع سیل بر عهده گرفته و بر این اساس ارزیابی های فنی برای اقدامات اجرایی به اتمام رسیده است.
وی بیان کرد: بنیاد مسکن استان اردبیل در شهر معمولان 300 واحد آسیب دیده از سیل را بازسازی می کند که 185 واحد آن به علت قرار گرفتن در بستر خطرآفرین رودخانه قرار است با جا به جایی، در محل جدید احداث شود.
وی اضافه کرد: 800 واحد مسکونی آسیب دیده نیز قرار است در سطح 125 روستای سیل زده شهرستان پلدختر توسط با ستاد معین بنیاد مسکن استان اردبیل بازسازی شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین اعلام کرد: قرار است با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل، یکهزار و 400 واحد آسیب دیده از سیل نیز در سطح شهر معمولان و روستاهای شهرستان پلدختر تعمیر شود.
وی از تدوین برنامه زمان بندی شده برای اتمام همه اقدامات بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل در لرستان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تا آذرماه امسال خبر داد.
سبحانی همچنین اعلام کرد: تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل توسط بنیاد مسکن استان اردبیل نیز تا 15 تیرماه به تمام می رسد.
وی گفت: برای امر بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل در روستاهای لرستان، علاوه بر160 کیسه سیمان رایگان اعطایی از سوی بنیاد مستضعفان به هر واحد آسیب دیده، 400 میلیون ریال وام شامل 100 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.
سبحانی اضافه کرد: علاوه بر این با نظارت بنیاد مسکن، 150 میلیون ریال وام معیشتی نیز به آسیب دیدگان از سیل پرداخت می شود که 50 میلیون ریال آن بلاعوض خواهد بود.
وی بیان کرد: علاوه بر این بابت اسکان موقت روستاییان آسیب دیده از سیل هم که منزل مسکونی آنها قابل سکونت نیست، پرداخت 60 میلیون ریال کمک بلاعوض پیش بینی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: در شهر معمولان نیز پرداخت 500 میلیون ریال وام بازسازی، 150 میلیون ریال وام معیشتی و 120 میلیون ریال کمک بلاعوض بابت اسکان به سیل زدگانی که منزل مسکونی آنها تخریب شده و یا قابل سکونت نیست، پیش بینی شده که عملیات پرداخت آن پس از ارزیابی های کارشناسی آغاز شده است.
وی از آغاز عملیات اولیه ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده در شهر معمولان و مناطق روستایی شهرستان پلدختر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از جمله مرحله آواربرداری 100واحد، صدور پروانه ساختمانی و واگذاری طرح ساخت به پیمانکاران خبر داد.
سبحانی با اشاره به حضور و فعالیت 65 نیروی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در شهر معمولان و 125 روستای شهرستان پلدختر برای بازسازی مناطق سیل زده گفت: در مناطق روستایی احداث واحدهای مسکونی بر اساس طرح هادی موجود و در چارچوب فنی و در مناطق ایمن سازی شده انجام می شود.
بر اساس اعلام احمد مرادپور معاون امور عمرانی استانداری لرستان، سیل 12 فروردین ماه امسال به 18 شهر و یکهزار و 200 روستای این استان خسارت زد و موجب تخریب کامل یک هزار و 855 واحد شهری و 15 هزار و 550 واحد مسکونی روستایی در لرستان شد.
بنا به اعلام مسئولان این استان، پنج هزار و 875 واحد مسکونی شهری و 12 هزار و 247 مسکن روستایی لرستان نیز در جریان سیل فروردین ماه آسیب دیده اند و نیازمند تعمیر هستند.
همچنین سیل فروردین امسال لرستان موجب خسارت 80 هزار میلیارد ریالی به زیرساختها و 15 هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی لرستان شد.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل که تجربه حضور در بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را داشت، بنا به تصمیم مسئولان ستاد بحران، به عنوان ستاد معین بازسازی شهر معمولان و 125 روستای شهرستان پلدختر را بر عهده گرفت.
1905/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.