مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: متاسفانه در جامعه ما اقتصاد و سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر مغفول مانده در حالی که سرمایه‌گذاری در این حوزه از ارزش افزوده و زودبازدهی ویژه‌ای برخوردار است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر اسحاقی در نشست خبری سلسله گفتگوهای فرهنگ، هنر و رسانه استان اردبیل اظهار کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات ما به حدی از رشادت و بلاغت فرهنگی و حرفه‌ای رسیده‌اند که با اخلاق‌مداری سعی در تنویر افکار عمومی داشته تا رسالت خود را به انجام برسانند.
وی خاطرنشان کرد: همچنان انتظار می‌رود رسانه‌های استان بدون توجه به انگ و رنگ سیاسی، جناح‌بازی و باندبازی در یک حرکت عمومی و فراگیر در مسیر احقاق حق مردم گام برداشته و به اطلاع‌رسانی سریع، صحیح و شفاف کمک کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل رویکرد فرهنگ و ارشاد را در سالجاری در این حوزه یادآور شد و بیان کرد: افزایش سواد رسانه‌ای با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها مدنظر است و در کنار آن سعی داریم تا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره مطبوعات شمالغرب را در اردبیل برگزار کنیم.
اسحاقی به رایزنی‌های انجام شده برای عقد تفاهمنامه با هدف برگزاری مناسب جشنواره مطبوعات شمالغرب اشاره کرد و گفت: امیدواریم در قالب این جشنواره که انتظار به حق و شایسته اصحاب رسانه است توانمندی فعالان این عرصه در معرض دید و نمایش گذاشته شود.
وی به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی به صورت مقدماتی، تکمیلی و عالی در حوزه‌های مختلف خبرنویسی، روزنامه‌نگاری، مبانی ارتباطات، گرافیک، گفتگو و مصاحبه در شبکه‌های مجازی، گزارش و عکاسی خبری، خبرنویسی مدرن، تیترزنی حرفه‌ای و ... اشاره کرد و افزود: ما در خرداد ماه نسبت به برگزاری این دوره‌ها اقدام کرده و اوایل تیرماه با برگزاری آئین اختتامیه از برگزیدگان این دوره‌ها تجلیل خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات تصریح کرد: پل ارتباطی دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها روابط عمومی‌ها هستند که اصحاب رسانه از طریق این کانال ارتباطی می‌توانند با دستگاه‌‌های دولتی و حاکمیتی ارتباط برقرار کرده و به وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی خود عمل کنند.
اسحاقی با بیان اینکه در خرداد ماه در حوزه سلسله گفتگوهای فرهنگ، هنر و رسانه اتفاقات متفاوت رخ خواهد داد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این سلسله نشست‌ها بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و روابط عمومی‌هاست تا زمینه یک تعامل سازنده با شفافیت مسایل بیان شود.
وی توسعه و تقویت اقتصاد خلاق و دانش محور را در این حوزه با تولید و عرضه کالاهای فرهنگی یادآور شد و خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه ما سرمایه‌گذاری و اقتصاد فرهنگ و هنر مغفول مانده و ما تنها سرمایه‌گذاری را در بخش‌های صنعتی و تولیدی خلاصه کردیم در حالی که با یک سرمایه‌گذاری در حوزه فیلمسازی و حوزه سینما به راحتی می‌توان ارزش افزوده و سود کلانی را به دست آورد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در کنار این موضوعات ما از اصحاب رسانه انتظار داریم در سالجاری دو موضوع رونق تولید و تبیین گام دوم انقلاب را در مصاحبه‌ها و اخبار و اطلاع‌رسانی خود محور و ملاک قرار دهند.
اسحاقی به تاکید اخیر مقام معظم رهبری در صیانت از زبان فارسی به عنوان زبان رسمی و ملی کشورمان اشاره کرد و گفت: بنده بارها اعلام کردم که رقیب جدی مطبوعات و کتاب فضای مجازی است و در آینده‌ای نه چندان دور مراجعه به کتاب، روزنامه و مراجع فرهنگی و هنری ما به حداقل خواهد رسید که در چنین شرایط سخت باید نظم و نثر و زبان فارسی را مورد صیانت و پاسداری قرار دهیم تا انحرافی در این مسیر رخ ندهد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.