به گزارش ایرنا، سید ناصر اسحاقی روز سه شنبه در نشست خبری سلسله گفتگوهای فرهنگ، هنر و رسانه استان اردبیل با اشاره به گسترش روز افزون استفاده از فضای مجازی در جامعه افزود: استفاده بیش از حد از فضای مجازی باعث شده مراجعه مردم به ویژه جوانان به محصولات فرهنگی اصیل و ناب در جامعه کاهش یابد.
وی اظهار داشت: اگر این روند ادامه یابد در آینده فرهنگ و هنر تحت شعاع فضای مجازی قرار گرفته و اثرات آن در جامعه کم رنگ خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی نقش بسزایی دارند، بیان کرد: اصحاب رسانه باید به وظیفه خود در بحث آسیب های فضای مجازی در همه زمینه ها به ویزه فرهنگ و هنر به درستی عمل کنند.
وی همچنین با تبریک هفته روابط عمومی و اطلاع رسانی ادامه داد: روابط عمومی دستگاههای اجرایی برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید با اصحاب رسانه که پل ارتباطی بین آحاد مردم ج با مسئولان هستند، بیش از پیش ارتباط و تعامل داشته باشد.
او از تلاش برای برای افزایش سواد رسانه ای در بین فعالان فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه در استان خبر داد و اضافه کرد: برای همین کارگاههای آموزشی متنوعی برگزار شده و این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.
اسحاقی گفت: اصحاب رسانه باید به گفتمان گام دوم انقلاب توجه ویژه ای داشته باشند چرا که تبیین این گفتمان در جامعه نیازمند همت تمامی فعالان رسانه ای استان است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: امروز اقتصاد فرهنگ و هنر در جامعه مغفول مانده و آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر ریسک ندارد، اظهار داشت: چرا که برگشت هزینه و سرمایه در فرهنگ و هنر مانند فیلم بسیار آسان و سهل و در مدت زمان کم است.
او شناسایی چالش ها و آسیب های حوزه فرهنگ ، هنر و رسانه و گفت و گو و تبادل نظر را از جمله اهداف برگزاری طرح سلسله گفتگوهای فرهنگ، هنر و رسانه عنوان کرد.
وی توسعه و تقویت اقتصاد خلاق و دانش محور، افزایش ظرفیت تولیدات فرهنگی و هنری استان، افزایش ارائه و عرضه کالاهای فرهنگی و هنری تولیدی به بازار، رونق کسب و کارهای فرهنگی و هنری، تقویت اقتصاد هنر، رونق تولید و توجه ویژه به گام دوم انقلاب در مباحث فرهنگی و هنری را از جمله مهمترین محورهای این طرح ذکر کرد.
در پایان این نشست از پوستر سلسله گفتگوهای فرهنگ، هنر و رسانه رونمایی شد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.