به گزارش ایرنا، صفر فتح الله زاده روز سه شنبه در جلسه شورای زکات خلخال افزود: سقف زکات جمع آوری شده از مردم در سال گذشته برای خلخال یک میلیارد و 750 میلیون ریال تعیین شده بود اما شهروندان این شهرستان بیش از این مبلغ پرداخت کردند.
وی با بیان اینکه هزینه کرد زکات مال جمع آوری شده از مردم و توزیع آن در بین محرومان با نظارت مستقیم امام جمعه و رییس شورای زکات شهرستان صورت می گیرد، گفت: 76 درصد زکات جمع آوری شده سال گذشته برای کمک به 400 خانوار نیازمند و 24 درصد نیز برای عمران و آبادانی روستاهای زکات دهنده هزینه شده است.
فتح الله زاده با بیان اینکه میانگین صدقه جمع آوری شده از صندوق های صدقات خلخال از میانگین استانی و کشوری بالاتر است، اظهار کرد: این امر حاکی از نهادینه شدن فرهنگ کمک به فقرا و نیازمندان در بین مردم این منطقه حتی در شرایط سخت اقتصادی است.
او اظهار کرد: سقف زکات امسال خلخال یک میلیارد و 660 میلیون ریال تعیین شده و انتظار می رود همانند سال گذشته اهالی بیش از سقف تعیین شده زکات محرومان پرداخت کنند.
وی گفت: از مجموع 66روستای دارای سکنه بخش مرکزی خلخال تنها 22 روستا مشمول پرداخت زکات به دلیل کشت محصولات زراعی هستند که درسال گذشته از 17 روستای این بخش زکات جمع اوری شد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال اضافه کرد: در سال گذشته علاوه بر زکات مال جمع آوری شده، مردم بیش از 25 میلیارد ریال به صورت های مختلف به محرومان و نیازمندان کمک مالی کردند.
حجت الاسلام کریم اسدی ، امام جمعه خلخال نیز در این جلسه کسب رتبه اول استان در پرداخت زکات مال از سوی مردم این شهرستان را افتخاری بزرگ برای اهالی نوع دوست منطقه دانست و گفت: زکات عامل بسیار مهم فقر زدایی جامعه است.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
6018/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.