محمد رضا شایقی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: موزه خلخال در کنار موزه های دیگر استان بر اساس عملکرد سال 97 در 8 شاخص به عنوان موزه برتر و دوم کشور از سوی سازمان جهانی ایکوم معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی اظهار کرد:موزه چینی خانه مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیل در دو شاخص رتبه نخست، موزه باستان شناسی اردبیل در سه شاخص رتبه دوم،،موزه مردم شناسی اردبیل نیز در دو شاخص رتبه ی دوم و موزه باستان شناسی خلخال در یک شاخص رتبه دوم کشوری را کسب کرده اند.
وی بیان کرد: تا کنون 44 اثر تاریخی و فرهنگی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و زمینه لازم برای ثبت 12 منطقه تاریخی دیگر در این فهرست فراهم شده است.
او از تهیه طرح جامع منطقه نمونه گردشگری ازناو حبر داد و گفت:با عملیاتی شدن این طرح زمینه برای توسعه و اجرای طرح های متععدد گردشگری از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در این محل فراهم می شود .
شایقی گفت:در رستای توسعه صنعت گردشگری منطقه کتاب جامع گردشگری خلخال به دو زبان فارشی و انگلیسی تدوین شده و بزودی یک هزار جلد کتاب راهنمای معرفی مناطق گردشگری ،تاریخی ،فرهنگی ،مسیرهای طبیعت گردی و کوهنوردی چاپ و در اختیار گردشگران قرار می گیرد
وی گفت: در سال گذشته اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری خلخال از نظر عملکرد در حوزه های مختلف موفق به کسب رتبه دوم استان اردبیل شد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع شده و با داشتن جاذبه های طبیعی ، مناطق نمونه گردشگری و آثار تاریخی از کانون های گردشگری استان اردبیل می باشد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.