به گزارش ایرنا ، خلیل نیکشاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اردبیل با داشتن بالاترین کاربری اراضی کشاورزی نسبت به کل وسعت استان، رتبه اول را در بین استان های کشور داراست.
وی اظهار داشت: تنوع اقلیمی خاص و منحصربفرد ، وجود کشت و صنعت های مغان و پارس ، دشت های حاصلخیز اردبیل ، مغان و مشگین شهر ، وجود بیش از 120 هزار بهره بردار ، چهار میلیون واحد دامی ، وجود سدهای یامچی ، سبلان و خدآفرین و بیش از یک میلیون هکتار منابع طبیعی اعم از جنگل و مرتع اردبیل را به یکی از قطب های مهم کشاورزی و دامپروری کشور تبدیل کرده است.
او گفت: 100درصد سورگوم بذری و بیش از 80 درصد بذرذرت هیبرید کشور در این استان تامین می‌شود و با استفاده از فناوری کشت بافت و تولید 2.5 میلیون عدد غده مینی ‌تیوبر به عنوان یکی از قطب های تولید بذر سیب‌زمینی کشور شناخته می شود .
استان اردبیل با وسعتی معادل 17 هزار و 953 کیلومتر مربع 1.09 درصد مساحت کل کشور را تشکیل می دهد. از کل مساحت استان 43.6 درصد را اراضی کشاورزی به مساحت 778 هزار هکتار شامل 515 هزار هکتار مزارع دیم، 225 هزار هکتار مزارع آبی و 38 هزار هکتار باغات و همچنین 50.4 درصد معادل 910 هزار هکتار را مراتع ، 3.5 درصد معادل 63 هزار هکتار را جنگل و مابقی را سایر کاربری ها تشکیل می دهد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.