رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در کنار همه اقدامات پیشگیرانه در کاهش بزه باید آگاهی افراد جامعه نسبت به مسایل قضائی و حقوقی ارتقا یابد تا از ورودی زندانیان جرایم غیرعمد جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر عتباتی در مراسم جشن گلریزان اردبیل در سالن ولایت این شهر اظهار کرد: در بسیاری از موارد افراد جامعه در کمک به زندانیان با ذهنیتی متفاوت روبرو هستند در حالی که به جرات می‌توان گفت؛ کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی بهترین کار نیک و ذخیره آخرت به شمار می‌رود چرا که با این کار در کنار آزادی زندانی خانواده او نیز سروسامان پیدا می‌کند.
وی به تاثیرگذاری محیط، شرایط فرهنگی و اقتصادی جامعه در بروز برخی آسیب‌ها و بزه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه اطلاعات و آگاهی تک تک افراد جامعه نسبت به مسایل حقوقی و قضائی ضعیف است و با ساده‌ترین ضمانت و یا تعهدی گرفتار شده در حالی که ما با همکاری ستاد دیه در سالجاری تلاش می‌کنیم تا به اشکال مختلف آگاهی قضائی و حقوقی تک تک افراد جامعه را افزایش دهیم.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: برای هر کس امکان دارد که در طول زندگی به دلیل برخی قصور و کوتاهی‌ها محکومیت مالی و حتی حضور در زندان فراهم آید که ما در بروز چنین شرایطی باید به نحوی عمل کنیم تا حداقل خانواده این مددجویان دچار مشکل و خسارت سنگین نشوند.
عتباتی افزود: در این شرایط اقتصادی و معیشتی برخی از افراد دچار ورشکستگی و از دست دادن سرمایه خود شدند و به همین دلیل سال‌هاست که در زندان به سر می‌برند که ما باید در حد وسع و توان خود سعی کنیم تا فضایی به وجود آید که در این ایام پرخیر و برکت این افراد که ناخواسته راهی زندان شدند به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.
وی تصریح کرد: همین کمک‌های کم و اندک تک تک افراد جامعه و مومنان دلسوز راهی را برای آزادی زندانیان فراهم می‌آورد که ضرورت دارد از کمک و همراهی تمام خیرین و اطلاع‌رسانی خوب رسانه‌ها در برگزاری چنین آئین‌هایی قدردانی کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.