رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: انقلاب عمرانی در شورابیل در سال‌های اخیر با درایت شورا و شهرداری توسعه گردشگری را در شهر اردبیل رقم زده است.
علیرضا غریبی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد:  ما در سال گذشته و با تشکیل کمیته کنترل پروژه‌ها و سرکشی ماهانه از کیفیت اجرای پروژه‌ها سعی کردیم تا ایرادات و اشکالات پروژه‌ها را با همکاری خوب شهردار و معاونین رفع کنیم.

غریبی به حضور اعضای شورای شهر در جلسات مختلف به همراه معاون عمرانی شهردار و شهرداران مناطق اشاره و تصریح کرد: با تشکیل این کمیته روند اجرای پروژه‌های عمران شهری سرعت گرفته و از کیفیت مناسبی نیز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در این کمیسیون 43 جلسه با هدف بررسی طرح‌ها و لوایح ارسالی از سوی شهرداری برگزار شده است، افزود: رویکرد اصلی ما در دور پنجم شورا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده تا با سرعت و قوت بیشتر پروژه‌ها عملیاتی و اجرایی شوند.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل به اجرای مطلوب پل قدس اشاره کرد و گفت: در سالجاری انشالله با پیگیری استاندار و نمایندگان محترم اجرای ای پل قدس قطعا شتاب بیشتری خواهد گرفت و در کنار آن شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پل داروپخش خواهیم بود.
غریبی در مورد پیاده راه عالی قاپو و سایر پروژه‌های اجرایی با محوریت بهبود عبور و مرور شهروندان در معابر مختلف تصریح کرد: علاوه بر پیاده راه عالی قاپو پیاده راه شمس و میدان ارتش تا میدان بسیج نیز در سال گذشته عملیاتی و بستر تکمیل آنها با تلاش مجموعه شهرداری فراهم آمد.
وی همسطح‌سازی قبور، تکمیل و بهره‌برداری از آمفی‌تئاتر روباز در شورابیل، پروژه‌های متعدد عمرانی و مشارکتی در شورابیل، افتتاح دو ایستگاه آتش‌نشانی به همراه آمفی‌تئاتر آل عبا و زمین چمن روباز و سرپوشیده را از عمده پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری در سال 97 اعلام کرد.
عضو شورای شهر اردبیل اضافه کرد: اولویت ما در سال جدید تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه بازگشایی معابر، بهسازی و مناسب‌سازی مسیرهای مختلف به ویژه مسیر ترددی معلولان، توسعه فضای سبز، نگهداری از پارک‌ها، اصلاح هندسی تقاطع‌ها به همراه پروژه‌های متعدد در مناطق مختلف شهری است که شهرداری تلاش خواهد کرد از فصل کاری برای تکمیل و بهره‌برداری از آنها استفاده کند.
غریبی در مورد پل قدس و شرایط متفاوت آن نیز بیان کرد: پل قدس بزرگترین پروژه عمران شهری در استان اردبیل است که با توجه به برخی مشکلات اقتصادی در اجرای آن تاخیر و تعلل اتفاق افتاده ولی با پیگیری نمایندگان مجلس و مسئولان استان امید می‌رود امسال با شتاب بیشتر اجرا شده و در سال‌های نه چندان دور شاهد افتتاح آن باشیم.
وی با عذرخواهی از مردم به دلیل تاخیر در اجرای این پروزه تصریح کرد: با قول مساعدی که استاندار اردبیل داده‌اند و همفکری و مساعدتی که در اجرای این پروژه وجود دارد امیدواریم پل قدس که پروژه‌ای عظیم در تحول و تحرک ترافیک شهری است به سرانجام برسد.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل از شورابیل به عنوان یک نعمت خدادادی یاد کرد و گفت: هر چند در سال‌های گذشته این مجموعه مغفول مانده بود اما با انقلاب عمرانی و تحولات زیربنایی در مجتمع تفریحی – گردشگری شورابیل ما شاهد رونق گردشگری در شهر اردبیل با محوریت شورابیل هستیم.
غریبی افزود: تنها دریاچه وسط شهر در ایران شورابیل است و ما از این نعمت خدادادی باید بیشتر از این استفاده کنیم تا این سرمایه و فرصت استثنائی در تحول شهر اردبیل به یک بستر تحول‌آفرین تبدیل شود که قطعا تامین امکانات رفاهی و گردشگری در این نقطه از شهر مستلزم زمان، هزینه و برخی زیرساخت‌هاست.
وی یکی از دغدغه‌های جدی شهر اردبیل را عدم تکمیل طرح تفصیلی اعلام کرد و گفت: امیدواریم با توجه به نیاز شهر اردبیل به طرح تفصیلی هر چه سریعتر شاهد تدوین و اجرایی شدن آن باشیم.

عضو شورای شهر اردبیل یکی دیگر از دغدغه‌های شورا و شهرداری را احداث المان میدان وحدت در کنار تکمیل پل داروپخش اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز شهروندان ما انتظار مساعدت و کمک جدی را دارند.

غریبی ضرورت اصلاح مبلمان شهری و توجه به سیما و منظر شهری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز چند پروژه مهم باید به سرانجام برسد تا سیما و منظر شهری ارتقا یافته و هموطنان با رضایت کامل از آن بهره بگیرند.
وی همچنین به حضور قدرتمند شهردار اردبیل در ارائه خدمات به شهروندان اشاره و اظهار کرد: حرکت‌ها و تصمیمات احساسی در روند کار شورای پنجم بی‌معناست و ما همواره سعی داریم به دور از احساسات طرح‌ها و لوایح را براساس یک منطق درست و ارزیابی دقیق مورد توجه قرار داده و خروجی کار را به شکل مطلوب و مناسب شاهد باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.