نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آمریکائی‌ها در یک هفته گذشته حرکت‌هایی را مرتکب شده‌اند که نشان از انفعال آنهاست که از آن در عالم دیپلماسی به عنوان جنون یاد می‌کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: این هفته نتیجه قاطعیت دولت ایران در کاهش سطح تعهدات خود در برجام کاملا ملموس شد و دولت آمریکا به طور فاحشی در عرصه دیپلماسی و نظامی عقب‌نشینی کرد و با اظهارات کاملا منفعلانه، اعتبار آمریکا را ضایع کرد و بالعکس شأن ملت ما فوق‌العاده بالا رفت.
وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه دولت ایران سطح تعهدات خود در برجام را کاهش داد، ترامپ در عرض دو روز دوبار از ایرانی‌ها خواست تا با او تماس بگیرند و پای مذاکره بیایند و بدنبال آن به صورت کاملا غیرعادی شماره تلفن خاص خود را نیز به دولت سوئیس داد تا به ایران تحویل دهد تا ایرانی‌ها با او تماس بگیرند و قول داد که مذاکره، عادلانه خواهد بود.

امام جمعه اردبیل افزود: این انفعال در عالم دیپلماسی، انفعال جنون‌آمیز است و آنها از مقاومت ملت ما دیوانه شده‌اند.

عاملی ادامه داد: آمریکا باید بداند که ایران اهل مذاکره است و اگر اهل مذاکره نبود، پای برجام نمی‌رفت.اما مذاکره ایران دو شرط دارد که اول، برداشتن تمام تحریم‌ها و دوم بازگشت به برجام است و آمریکا غیر از این چاره ای ندارد.

وی بیان کرد: آنها وقتی از اثر تحریم مایوس شدند هفته گذشته ناوهای جنگی، هواپیماهای جنگی و تجهیرات جنگی بسیار پیشرفته و خطرناک را راهی خلیج فارس کردند و چنان جنگ روانی راه انداختند که خیلی از نخبگان خیال کردند جنگ حتمی است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: یک ضربه بزرگ ایران به آمریکا این هفته این بود که در اثر فشار افکار عمومی و مراکز تصمیم‌گیری آمریکا به جنگ‌طلبی دولت آمریکا، ترامپ مجبور شد بگوید که مشاورانش به او خیانت کرده و خودسرانه شعار جنگ داده‌اند و اینکه ترامپ اصلا راضی به درگیری با ایران نیست و خواستار گفتگوی مستقیم با سران ایران است.
عاملی با اشاره به اینکه دولتمردان ما همه یقین داشته باشند که اروپا و آمریکا به شدت به حفظ برجام احتیاج دارند، تصریح کرد: دولت نباید هیچ واهمه‌ایی داشته باشد و از موضع قدرت، بیشتر از آنچه اعلام شد تعهدات خود را به برجام کمتر کنند و قطعا آنها به دنبال ما خواهند آمد و از حالا هم با دادن شماره تلفن وارد کار شده‌اند.
وی اظهار کرد: بعد از آشکار شدن آثار ناکامی تحریم و تهدید و فشل شدن برنامه فشار حداکثری، آمریکا صد در صد این شرائط را ادامه نخواهد داد و این شرائط قابلیت دوام ندارد؛ نه برای آمریکا و نه برای جامعه جهانی و بر همین اساس ما در آینده شاهد تحولاتی در روابط آمریکا و اروپا و ایران خواهیم بود. بنابراین آنها که دلار و طلا ذخیره کرده‌اند، حواسشان جمع باشد.
عاملی خاطرنشان کرد: به دولت مردان می‌گوییم این ملت در مقاومت و تحمل سختی‌ها و فشارها، سنگ تمام گذاشت و شما را در برابر آمریکا، در موضع قدرت قرار داد. به این ملت رحم کنید و تدبیر اقتصادی داشته باشید چرا که نوسان قیمت‌ها و بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی، همه ریشه و سبب و راهکار علمی دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: من در آینده به این بحث وارد خواهم شد که کارشناسان زبده و امین اقتصادی در این بحران اقتصادی راهکارهای علمی به دولت و مجلس نشان می‌دهند، اما به جایی نمی‌رسد. دولت نه به آنها توجه دارد و نه اذهان مردم را روشن می‌کند که چرا به آنها بی‌اعتناست.

عاملی ادامه داد: دو مساله در حوزه کاغذ وجود دارد نخست آنکه عده‌ای ارز 4200 تومانی گرفتند و کاغذ نیاوردند و دوم آنکه عده‌ای کاغذ آوردند ولی مشخص نیست آن را کجا بردند که از اینجا اعلام می‌کنم هر ایرانی این سخن را بشنود، دیوانه می‌شود چرا که این سخن معنایش چراغ سبز کامل برای غارت بیت‌المال است یعنی دولت، اعمال حاکمیت و درایت و برنامه‌ریزی کامل و علمی برای حفظ بیت‌المال ندارد.
وی گفت: من از دستگاه قضایی می‌خواهم براساس اظهارات وزیر ارشاد، سریعا به این جنایت بزرگ رسیدگی و مقصرین را چه دولتی و چه غیردولتی به جزای بازدارنده برسانند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.