به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه های امروز نماز جمعه خلخال افزود: وضعیت لجام گسیخته مسکن همراه با نبود برنامه ای برای این امر مهم اجتماعی به معضل بزرگ اجتماعی برای بسیاری از افرادی شده که دنبال تشکیل خانواده و نیازمند سرپناه هستند .
وی در مورد افزایش سن جمعیت ایران هشدار داد و گفت: یافتن راه حلی برای مقابله با روند رو به رشد پیری و سالمندی جمعیت کشور به عنوان یک مشکل اجتماعی آتی باید در سرلوحه برنامه های کاری دولتمردان قرار گیرد .
او با بیان اینکه اشتباهات گذشته در این خصوص از سوی مسوولان توسط مسوولان امروزی کشور باید به هر نحوی جبران شود افزود:بی توجهی به امر مقدس ازدواج جوانان همراه با بی اهمیتی برای تامین مسکن و اشتغال افراد در آستانه سن ازدواج از جمله عوامل مهم افزایش سن جمعیت کشور وروند رو به رشد پیری در جامعه امروزی است.
وی اظهار داشت: در حالی به امر ازدواج آسان و تکثیر اولاد در دین اسلام توصیه و تاکید شده است متاسفانه جامعه امروزی کشور از این دو مقوله مهم اجتماعی غفلت می کند.
خطیب جمعه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود گفت: غفلت و کم توجهی های مسوولان استان اردبیل به توسعه کشاورزی خلخال با توجه به وجود اراضی مستعد زراعت در این منطقه کاملا مشهود و ملموس است.
وی با اشاره به وضعیت لجام گسیخته بازار ، افزایش روزافزون قیمت کالاها و اقلام ضروری مورد نیاز مردم در این شهرستان گفت: بلاتکلیفی رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت خلخال در شرایط امروزی جامعه که نیاز به حضور این اداره برای کنترل و بازرسی قیمت ها بیش از هرزمان دیگر احساس می شود غیر قابل قبول است .
حجت الاسلام اسدی از دادستان عمومی وانقلاب خلخال خواست تا با ورود جدی به موضوع از ادامه این آشفته بازار جلوگیری و همچنین چرایی تعطیلی و نیمه کاره رها شدن پروژه احداث کارخانه سیمان خلخال را برای افکار عمومی روشن کند .
وی گفت: پرداخت 80 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی به سرمایه گذار کارخانه سیمان خلخال با ضمانت نامه و وثیقه 50 هکتار از اراضی ملی تحت اختیار منابع طبیعی شهرستان همراه با تعطیلی این پروزه و افزایش 50 میلیارد ریالی بدهی گیرنده وام به علت دیکرد اقساط بانکی موضوعی است که ذهن مردم منطقه را به خود معطوف کرده وافکار عمومی در انتظار روشن شدن موضوع و چرایی این کار هستند.
7116/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.