رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: نباید در سطح کشور اردبیل به دفع کننده سرمایه‌گذار شهرت یابد چرا که این رویه در مسیر توسعه استان خطرناک است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر عتباتی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: شاکر خدا هستم که در یک موقعیت دیگر در این استان مسئولیت سنگینی را برعهده گرفتم که امیدوارم در این مسئولیت با توجه به مطالبه و خواسته عمومی همه مردم بتوانم در کنار مجموعه سالم و پرتحرک استان در بخش‌های مختلف به وظیفه خطیر خود به شایستگی عمل کنم.
وی با بیان اینکه به رغم پیشنهاد قبول مسئولیت در سایر مناطق اردبیل را به دلیل شناخت چندین ساله انتخاب کردم تا با یک روحیه مضاعف و رویکرد تعریف شده بتوانیم کارها را به پیش بریم، خاطرنشان کرد: ما همان رویکرد قبلی دادگستری استان را با تحرک و پویایی بیشتر دنبال خواهیم کرد و امیدواریم به دغدغه‌های اصلی مردم در حوزه اشتغال، تولید و رونق اقتصادی پاسخی مثبت دهیم.

دادستان اردبیل افزود: در کنار انجام وظایف ذاتی خودمان در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام قطعا نقش پررنگی را در کاستن از دغدغه‌های مردم انجام ایفا خواهیم کرد و از استاندار پرتلاش و ساعی که با دوندگی خود میدان کار و تلاش مضاعف را فراهم کردند همراهی عینی و عملی خواهیم داشت.
عتباتی بیان کرد: در استان اردبیل با کنار گذاشتن تمامی اختلاف نظرها و سلیقه‌های سیاسی باید هدفگذاری مشخصی را در حوزه اشتغال، رونق تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران داشته باشیم تا روزبروز عمران و آبادانی استان محقق شود.
وی ادامه داد: ما در کنار حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز در راستای وصول مطالباتشان حمایت خواهیم کرد تا از انباشت بدهی‌ها جلوگیری شده و زمینه پرداخت تسهیلات بیشتر برای متقاضیان اصلی فراهم آید.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل از تقویت کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاران و تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی در دادگستری خبر داد و بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا در سال رونق تولید با کنار گذاشتن تمامی مسایل حاشیه‌ای اصل موضوع سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد تا برخلاف تصور غلط و خطرناکی که از اردبیل در دفع سرمایه‌گذاران وجود دارد اردبیل را به محل جذب سرمایه‌گذاران تبدیل کنیم.
عتباتی از حذف بروکراسی زائد در ادارات برای کاهش دوندگی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و تقویت پنجره واحد صدور مجوزها خبر داد و خاطرنشان کرد: نمونه موفق سرمایه‌گذاری پل تمام شیشه‌ای هیر است که با وجود برخی مشکلات سرمایه‌گذار سعی می‌کند این پروژه را به سرانجام برساند.
وی ظرفیت گردشگری استان به ویژه تلاش برای جذب توریسم داخلی و خارجی را یادآور شد و اظهار کرد: باید از ثروت عظیم حضور 7 میلیون گردشگر در این استان برای رونق اقتصادی بیشتر از این استفاده کنیم.
دادستان اردبیل عمده مشکل مردم این استان را در حوزه معیشتی و تامین نیازهای زندگی عادی یادآور شد و گفت: در این شرایط سخت اقتصادی برخی خانواده‌ها برای تامین حداقل نیازها گاه به سمت بزه و برخی آسیب‌ها می‌روند که ضرورت دارد برای از بین بردن چنین آسیب‌هایی فضای کار و درآمد را برای جوانان و خانواده‌های اردبیلی فراهم کنیم.
عتباتی بیان کرد: فعالان این عرصه قطعا عبادت بزرگ را در خدمت به خلق انجام می‌دهند و در کنار این مسایل باید در جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران و تجار آذری شرایط ایده‌آلی را فراهم کنیم تا زمینه سوءاستفاده از حضور آنها توسط برخی افراد شیاد و منحرف به وجود نیاید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.