به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، ابراهیم امامی در بازدید از آثار تاریخی نیر افزود: پنج بنای تاریخی ' قیرمیزی کورپو، کاروان سرای شاه عباسی ، دهکده و غارهای تاریخی گلستان و اباذر با فضاهای معماری خاص و سنگر نظامی واقع در جاده قدیم نیر - سراب نیاز مبرم به مرمت و بازسازی دارند تا از تخریب و فرسودگی بیشتر در امان بمانند.
وی با بیان اینکه بناهای تاریخی این شهرستان پس از مرمت و بازسازی ، می توانند مکانی جذاب برای حضور گردشگران باشند، اظهار کرد: برای بازسازی و بهسازی کاروانسرای شاه عباسی سرمایه گذار بخش خصوصی وارد شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
امامی اضافه کرد: 400 میلیون ریال اعتبار نیز از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان برای بهسازی ورودی غار تاریخی گلستان نیر اختصاص یافته که عملیات اجرایی آن طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.
فرماندار نیر با تاکید بر ضرورت بازسازی داخل این غار هم گفت: برای کاوش داخل غار تاریخی گلستان باید اعتبار لازم اختصاص یابد.
امامی همچنین افزود: نیرهفت منطقه نمونه گردشگری دارد و نخستین شهرستان از لحاظ داران بودن مناطق نمونه گردشگری در استان محسوب می شود.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب غرب اردبیل واقع است، غار بسیار نادر و کم نظیر گلستان که از نوع دست ساز می باشد، قیرمیزی کورپو، کاروانسرای شاه عباسی ، دهکده اباذر ، سنگر نظامی ، غار فرهاد و آیی قالاسی از جمله آثار تاریخی نیر می باشد.
6016/7116
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.