به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال از تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی در تنگ کردن عرصه فعالیت برای سوداگران مرگ و افزایش قابل توجه میزان کشفیات مواد مخدر همراه با متلاشی کردن باندهای تهیه و توزیع مواد افزونی تقدیر کرد.
او اظهار داشت: استفاده از راهکارهای پیشگیرانه از ابتلای افراد جامعه به بیماری اعتیاد و گرفتار شدن در دام مواد مخدر ، همراه با کمک به درمان و بهبود معتادان اولویت کاری شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان است.
وی گفت: در بحث درمان و بهبود معتادان نیز گام های موثری برداشته شده طوری که با پرداخت 220 میلیون ریال از کمپ ترک اعتیاد معتادان خلخال حمایت مالی شد.
بابایی افزود: در حالی که سهم منظور شده از سوی مرکز استان برای هدایت و نگهداری معتادان متجاهر در سال جاری برای این شهرستان 10 نفر بود با تلاش های صورت گرفته این میزان به نگهداری و سم زدایی 32 معتاد متجاهر افزایش یافته است.
وی با انتقاد از واگذاری سالن های ورزشی دولتی به بخش خصوصی اظهار کرد: در حالی که شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان برای تویج فرهنگ ورزش در بین آحاد مختلف جامعه به عنوان راهکاری مهم برای پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد تلاش می کند، درآمد پایین بیشتر مردم این شهرستان برای تامین هزینه تمرین در سالن های ورزشی واگذار شده به بخش خصوصی با این هدف مغایرت دارد.
او همچنین با بیان اینکه 60 درصد از جمعیت معتاد این شهرستان را افراد کم بضاعت مالی تشکیل می دهند، گفت: تغییر نگرش در واگذاری سالن های ورزشی در اختیار اداره ورزش وجوانان به بخش خصوصی به مناطق محروم و کم برخوردار برای دستیابی به اهداف استفاده از اهرم ورزش برای پیشگیری از اعتیاد ضروری بنظر می رسد.
او بیان کرد: تولید برنامه های محتوایی با پرهیز از تقلید از سریال های و یا برنامه های خارجی می تواند به مسئولان دست اندرکار مبارزه با مواد مخدر کمک کند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.