به گزارش ایرنا ، علی حسین احدی عالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کشت انتظاری حبوبات در راستای سیاست های تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی در منطقه در سطح 2 هزار و42 هکتار از اراضی این شهرستان اجرا شد که از این میزان هزار و 285 هکتار به کشت انتظاری عدس و 757 هکتار به کشت انتظاری نخود اختصاص یافته است.
وی عمده ارقام نخود کشت شده در منطقه را ارقام آزکان ، آکسو، عادل و منصور و عمده ارقام عدس کشت شده را ارقام محلی و رقم اصلاح شده بیله سوار ذکر کرد.
او اظهار داشت: پیش بینی می شود حدود هزار و 800 تن محصول حبوبات با این شیوه جدید کشت برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: در کشت انتظاری بدلیل فراهم بودن بارش های زمستانه و استفاده حداکثری از بارندگی ها که مزیت بزرگی برای کشت پاییزه و انتظاری محسوب می شود و افزایش طول دوره رشد رویشی ، عملکرد محصول به میزان قابل توجهی افزایش یافته و موجب درآمدزایی بیشتر کشاورز می شود.
او همچنین با اشاره به مرسوم بودن کشت بهاره و سنتی حبوبات در اردبیل افزود: بدلیل کوتاه بودن طول دوره رشد در کشت بهاره و بروز تنش خشکی و گرما در اواخر دوره رشد رویشی و در مرحله گلدهی و غلاف دهی ، عملکرد حبوبات از جمله عدس و نخود در کشت بهاره و سنتی کاهش می یابد.
احدی عالی بیان کرد: در کشت انتظاری اطلاع از شرایط آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است و دما باید به حدی پایین باشد که جوانه زنی بذر تا بهار و سپری شدن سرمای زمستان و یخبندان به تاخیر بیافتد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.