سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه برهم ریختن تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن یکی از دلایل آشفتگی قیمت‌ها در این حوزه است گفت: دولت باید با دنبال کردن برنامه‌های عملیاتی در حوزه مسکن تعادل میان عرضه و تقاضا را برقرار کند و مجلس نیز در این زمینه به دولت کمک خواهد کرد.
صدیف بدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت انجام اقدامات لازم برای کنترل قیمت مسکن در آستانه آغاز فصل جابجاییها بیان کرد: کمیسیون عمران جلسه‌ای را با حضور وزیر راه و شهرسازی در این خصوص برگزار کرده است. زمان اخذ رأی آقای اسلامی از مجلس اعضای کمیسیون عمران به طور جدی در این خصوص با ایشان بحث کردند و برنامه‌هایی که ایشان برای کنترل قیمت در حوزه مسکن را داشتند بررسی کردیم. وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه مسکن برنامه‌هایی برای تحرک ساخت و ساز و بهبود وضعیت عرضه مسکن ایشان ارائه کرده بودند؛ تاکنون نیز اقداماتی از سوی وزیر راه و شهر سازی در این زمینه انجام شده ولی کافی نیست. تکمیل مسکن‌های مهر در حال ساخت از دیگر برنامه‌های ایشان برای مدیریت این حوزه بود که بخشی به مرحله بهره‌برداری رسیدند و بخشی در دست اجرا هستند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: هم اکنون حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام باقی مانده که دارای متقاضیانی هستند که تکمیل آنها در مدیریت حوزه مسکن مؤثر است. در حوزه اجاره مسکن‌ها وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین برنامه‌ای است که برای متراژ مشخص با قیمت مشخص معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شود و برای قیمت‌های بالاتر این امتیاز سلب شود.
وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس آمار سالانه نیاز به ساخت ۳.۵ میلیون مسکن در کشور است که در چند سال گذشته اقدام مناسبی انجام نشده است و اکنون حدود ۵ میلیون مسکن در کشور باید ساخته شود که اگر ما بتوانیم سالانه حدود یک میلیون مسکن بسازیم، می‌توانیم به تعادل در عرضه و تقاضا برسیم. همه این عوامل باعث آشفتگی بازار مسکن شده است.
وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه در پنج سال گذشته دولت برنامه‌های عملیاتی در زمینه مسکن نداشته است دو کفه ترازو عرضه و تقاضا در حوزه مسکن برهم ریخته و باید در طول دو سال آینده دولت اقدامات عملی برای سامان دهی حوزه مسکن انجام دهد و کمیسیون عمران نیز قطعاً در این زمینه دولت را همراهی خواهد کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.