به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ، علی علایی در نشت بخشداران و دهیاران این شهرستان از گسترش کشت سیر در اراضی مغان انتقاد کرده و افزود: کاهش سطح زیر کشت گندم و افزایش کاشت سیر بی تدبیری بوده است.
وی بیان کرد: کاهش سطح کشت گندم بعنوان یک محصول مهم و استراتژیک و اختصاص اراضی وسیعی از منطقه به کاشت سیر و اشباع بازار نتیجه بی تدبیری است که در گذشته صورت گرفته است.
او اضافه کرد که اشباع بازار و کاهش شدید قیمت سیر کشاورزان را متضرر و ورود دلالان بر مشکلات افزوده و با خرید توافقی تلاش خواهد شد تا از سیرکاران حمایت شود.
فرماندار پارس آباد به خرید تضمینی پنبه و توزیع بذر آن اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی پنبه جزو اولویت های دولت بوده و در این راستا 58 تن بذر پنبه در بین کشاورزان منطقه توزیع و 38 تن دیگر نیز از گمرک ترخیص شده و بزودی به زاراعان عرضه خواهد شد.
علایی همچنین از تخصیص 37 میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده به دهیاران در سال 97 خبر داد و یادآور شد: بر اساس محاسبات انجام شده بیش از 70 درصد این اعتبارات در امورات عمرانی هزینه شده است.
علایی یی .
247 آبادی با 72 هزار نفر جمعیت در شهرستان پارس آباد زندگی می کنند که 41 درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهد.
132 روستا در این شهرستان دارای دهیاری هستند، 27 دهیاری در حوزه مرکزی،64 دهیاری در حوزه اصلاندوز، 27 دهیاری در حوزه بخش اسلام آباد و 14 دهیاری در حوزه بخش تازه کند وجود دارد و 15 روستا نیز فاقد دهیاری است.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.