سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد و بالندگی‌ جهاددانشگاهی در استان اردبیل بوده‌ایم. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مسعود امامی یگانه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان این مطلب افزود: جهاددانشگاهی مجموعه فعال و خوبی در حوزه‌های مختلف است که با حمایت مسوولان می‌تواند بیش از این رشد و توسعه یابد. 
وی با اشاره به اینکه ماهیت جهاددانشگاهی، انقلابی بودن آن است، یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در نهاد انقلابی، در حال حاضر فعالیت‌های آن در حوزه‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی به صورت تخصصی پیش می‌رود. 
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید با توجّه به تلاش این نهاد در راستای توسعه استان از آن حمایت کنند، اظهارکرد: در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای استان باید به این نهاد انقلابی بیش از پیش توجه و امکانات لازم برای گسترش فعالیت‌های آن فراهم شود. 
امامی یگانه با بیان اینکه سالانه 250 هزار نفر از کشورهای همجوار به قصد سلامت وارد استان می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان گسترش فعالیت در حوزه توریسم سلامت امری ضروری است.   وی خاطرنشان کرد: با فعالیت‌های ارزشمند جهاددانشگاهی در استان اردبیل به ویژه حوزه سلامت، لازم است متولیان امر نیز در جهت توسعه و گسترش فعالیت این واحد زیر ساخت‌های مناسب را فراهم کنند. 
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل ادامه داد: رویکرد و پتانسیل‌های آموزشی جهاددانشگاهی استان بسیار قابل قبول است و مسوولان در جهت توانمند‌سازی نیرو‌های انسانی حوزه فعالیت خود می‌توانند از آن بهره ببرند. 
در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به عملکرد و فعالیت‌های این نهاد در استان اردبیل، افزود: توسعه استان از محورهای اصلی فعالیت‌های جهاددانشگاهی است. 
مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه در حال حاضر 15 شرکت و یک هسته فناور با 34 ایده فناورانه در مرکز رشد گیاهان دارویی استقرار دارند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته سه شرکت مستقر در این مرکز موفق به اخذ تاییدیه دانش بنیانی شده و به جمع شرکت‌های دانش بنیان پیوسته است.
وی ادامه‌ داد: برای گسترش فعالیت‌ این شرکت‌ها و تسهیل برای انجام طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی،  آزمایشگاه کشت بافت جهاددانشگاهی استان تجهیز و راه‌اندازی شده است که امیدواریم در روند رشد و توسعه فعالیت‌ها موثر واقع و راه تبدیل ایده به محصول هموارتر شود. 
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی استان در حوزه سلامت باروری فعالیت‌‌های شاخصی ارائه می‌کند، به همین منظور یکی از اولویت‌های این نهاد در راستای توسعه استان، راه‌اندازی مجتمع سلامت است که انتظار داریم مسوولان در جهت عملیاتی کردن آن همکاری‌های لازم را با این واحد داشته باشند. 
اوچی اردبیلی اضافه کرد: خبرگزاری‌های دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل و بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه استان، دو رسانه وابسته به جهاددانشگاهی هستند که آمادگی دارند در جهت ایجاد اعتماد عمومی در جامعه، رویداد و اخبار دستگاه‌های اجرایی استان را در تمام سطوح به جامعه انعکاس دهند.   وی با اشاره به اینکه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاددانشگاهی یکی از مهمترین مراکز معتبر نظرسنجی در اجرای صحیح و علمی افکارسنجی است، یادآورشد: این مرکز با بهره‌گیری از نیروهای خبره و پرسشگران کار آزموده می‌تواند در تمامی رویداد‌های فرهنگی به دستگاه‌ها خدمات ارائه کند.   رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه این نهاد با فعالیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی و آموزشی آماده ارائه خدمات به دستگاه‌های اجرایی استان است، اظهارکرد: در حال حاضر پنج مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی در استان اردبیل برای ارائه خدمات آموزشی مهارت محور و اشتغال‌زا فعالیت دارد. 
اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه این نهاد با دو سایت کامپیوتری مجهز، امکانات لازم را برای برگزاری آزمون‌های آنلاین و وب کنفرانس را دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته ششمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور در استان اردبیل توسط جهاددانشگاهی در شهرستان‌های اردبیل و پارس آباد در سطح قابل قبولی برگزار شد. 
وی تأکید‌ کرد: جهاددانشگاهی اردبیل با تجربه مفید و امکانات لازم آماده برگزاری آزمون‌های‌ تخصصی و عمومی، همچنین ارائه خدمات آموزشی در جهت توانمندسازی نیروهای انسانی استان است.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.