به گزارش ایرنا ، رضا شمس روز سه شنبه در جلسه کارگروه سیل و طغیان رودخانه های خلخال از آغاز لایروبی رودخانه و مسیل آبهای روان منتهی به این شهر از در سال جاری خبر داد.
وی گفت: مسیل روستای خانقاه سادات به سمت شهر خلخال از جمله مسیرهای تهدید کننده مناطق مسکونی این شهر در مواقع بارندگی بود که لایروبی و نخاله های تخلیه شده در بستر این مسیل نیز جابجا شد.
او افزود: با تشکیل 17 مورد پرونده تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها و صدور حکم قضایی در دادگستری خلخال بیش از 2 هکتار از اراضی تصرف شده توسط افراد سودجو و فرصت طلب رفع تصرف شد.
او به افزایش شدت برخورد با متجاوزان به حریم و بستر رودخانه ها و مسیل های این شهرستان اشاره کرد و گفت: اشخاصی که اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی واقع در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها می کنند ، پس از 2 بار اخطار کتبی و پایان مهلت مقرر برای رفع تصرف به مراجع قضایی شهرستان معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 17 کیلومتر از مسیر رودخانه ها و مسیل آب های روان در این شهرستان نیاز به لایروبی و پاکسازی دارند، اظهار داشت: تلاش می شود تا با تامین اعتبار مورد نیاز تمام مسیرهای اعلام شده لایروبی شود.
معاون امور عمرانی فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: صدور حکم در پرونده های کمیسیون ماده 100 شهرداری خلخال و در خصوص افرادی که بدون دریافت پروانه ساخت از شهرداری اقدام به ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها کرده اند، بر اساس نظر اداره امور آب شهرستان صورت می گیرد.
رضوان صادقی با توصیه به مردم جهت پرهیز از ساخت بنا در حریم و بستر رودخانه ها برای پیشگیری از حوادث سیل و طغیان رودخانه ها بیان کرد: در صورتی که تشخیص و نظر امور آب خلخال مبنی بر واقع شدن بنا در حریم و بستر رودخانه و مسیل آب های روان باشد، حکم تخریب و قلع و قمع بنا صادر می شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، 60 رودخانه و مسیل آب های روان به طول 600 کیلومتر در این شهرستان وجود دارد و تاکنون 250 کیلومتر از این مسیر مطالعه ، تعیین حریم و بستر و میله گذاری شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.