رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: به دنبال سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در بهمن ماه سال گذشته 400 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار به استان اردبیل انجام شده است.
داود شایقی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در سفر دو روزه‌ای که نوبخت در 21 و 22 بهمن سال گذشته به استان اردبیل داشت توافقی را با استاندار اردبیل و مجمع نمایندگان انجام دادم که ماحصل این سفر و توافقات انجام شده 600 میلیارد تومان تخصیص اعتبار برای استان اردبیل بود که بخش عمده‌ای از آن تاکنون ابلاغ و تخصیص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: 220 میلیارد تومان از این مبلغ برای پایاب سد گیوی و مابقی نیز مربوط به راه آهن و دیگر طرح‌های نیمه تمام در حوزه راهداری و همچنین پروژه‌های زیربنایی استان بود که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان اردیبهشت ماه به صورت کامل 400 میلیارد تومان ابلاغ منابع و تخصیص آنها انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: 160 میلیارد تومان از این منابع در حوزه راهسازی ابلاغ شده که تخصیص آن را به صورت 100 درصد در ماه‌های آینده شاهد خواهیم بود و 100 میلیارد تومان نیز برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی است که امیدواریم آب و فاضلاب روستایی نیز در جذب این منابع تلاشی مضاعف انجام دهد.
شایقی در مورد مابقی تعهدات این سفر و ضرورت ابلاغ و جذب آن تصریح کرد: 200 میلیارد تومان مابقی تعهدات را پیگیر هستیم و امیدواریم تا پایان سال 98 به تدریج تخصیص و تامین این منابع اتفاق بیفتد.
وی به توزیع اعتبارات بین استان‌ها با برنامه‌ریزی و هدفگذاری سازمان برنامه و بودجه بر مبنای شاخص جمعیتی اشاره کرد و گفت: از سال 72 و با استان شدن اردبیل ما در توزیع اعتبارات همواره در رتبه‌های 27 و 28 کشور قرار داشتیم اما در سال‌های اخیر این روند تغییر یافته به طوری که به رغم سهم جمعیتی استان که در رتبه 23 کشور هستیم در جذب اعتبارات اعم از هزینه‌ای و عمرانی جزو 10 استان برتر کشور محسوب می‌شویم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: هیچگونه دغدغه و نگرانی از بابت پرداخت کارکنان و منابع هزینه‌ای نداریم و به مراتب نسبت به سایر استان‌ها شرایط ما مطلوب‌تر است.
 
پیگیر 4 بانده شدن محورهای مواصلاتی اردبیل هستیم

شایقی با بیان اینکه با استان شدن اردبیل تلاش برای رفع عقب‌ماندگی‌های گذشته به ویژه در حوزه تامین زیرساخت‌ها شروع شده است، اضافه کرد: ما در هر سه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری با عقب‌ماندگی‌های زیرساختی و توسعه‌ای روبرو بودیم که در سال‌های اخیر با اولویت‌بندی توسعه استان در هر سه حوزه مدنظر و ملاک عمل قرار گرفته است.
وی افزود: در بخش کشاورزی و در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین توسعه آب‌های گرم و معدنی و رونق صنعت گردشگری برنامه‌ریزی‌‌های خوب و ثمربخشی انجام شده که ماحصل آن را در ایجاد جاذبه‌های گردشگری نظیر پل معلق شاهد هستیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اصلی‌ترین زیرساخت را در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری راه‌های مواصلاتی اعلام کرد و گفت: ما در شرایط کنونی تک پروژه چهاربانده اردبیل – مشگین‌شهر – اهر را به پروژه‌های متعدد چهاربانده نظیر اردبیل – سرچم، نمین – آستارا، گرمی – بیله‌سوار، بیله‌سوار – پارس‌آباد، پارس‌آباد – مشگین‌شهر، کلور – درام و ... تبدیل کردیم به طوری که در قانون بودجه سالانه این پروژه‌ها از ردیف مطالعاتی و اجرایی برخوردار شده‌اند.
شایقی از تکمیل چهاربانده اردبیل – مشگین‌شهر و اجرای سایر پروژه‌های چهاربانده استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تلاش راه و شهرسازی جذب منابع و تامین اعتبار برای این پروژ‌ها به جد دنبال می‌شود.

وی در مورد راه آهن اردبیل – میانه نیز اظهار کرد: این پروژه زیربنایی که از سال 80 شروع شده روند کندی داشته اما در دو سال اخیر با پیگیری استاندار اردبیل و جذب 750 میلیارد تومان فاینانس داخلی پروژه با سرعت بیشتر در حال اجراست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از نصب روزشمار برای این پروژه و هدفگذاری تکمیل آن تا سال 99 خبر داد و تصریح کرد: البته اتصال راه آهن اردبیل – میانه به پارس‌آباد و خط ترانزیت بین‌المللی آسیای میانه هدفگذاری اصلی و نهایی است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.