به گزارش خبرنگار ایرنا ، اکبر بهنام جو روز شنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: باید ساخت و سازهایی که با کاربری گردشگری در این اماکن انجام می شود مطابق با قوانین و استانداردهای جهانی باشد.
وی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته توسط اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان برای ثبت قله سبلان در فهرست میراث جهانی ، لازم است کارشناسی های لازم در این خصوص صورت گرفته و قوانین ساخت و ساز بر اساس معیارهای جهانی استخراج شود.
استاندار اردبیل در ادامه به برنامه ریزی های انجام گرفته در خصوص اشتغالزایی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی در استان اشاره کرد و خواستار افزایش تلاش برای توسعه فعالیت ها در این زمینه شد.
وی افزود: بر اساس شعار سالجاری مبنی بر رونق تولید و اشتغال توجه به توسعه فعالیت ها در رشته های صنایع دستی ضروری است.
بهنام جو با بیان اینکه راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مرکز استان پیگیری می شود ، فعال شدن این نمایشگاه را در معرفی و عرضه محصولات تولیدی این بخش موثر دانست.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه از تدوین پرونده ثبت نشان جغرافیایی ورنی مغان خبر داد.
ملکه گلمغانی افزود: ثبت این نشان باعث معرفی این محصول صنایع دستی در سطح جهان شده و به عنوان برند شناخته می شود.
وی بیان کرد: در همین راستا هنر مرصع چوب خلخال نیز به زودی ثبت ملی و در سطح کشور معرفی می شود.
گلمغانی از برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی برای 140 نفر در سال گذشته خبر داد و گفت: تعهد اشتغال در سالجاری در بخش صنایع دستی استان 742 نفر می باشد که تلاش می شود این میزان افزایش یابد.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.