به گزارش ایرنا، بهرام آقاخانی روز شنبه در جلسه برنامه های راهبردی توسعه ورزش همگانی استان اردبیل گفت: این جشنواردر تابستان امسال در پنج شهرستان اردبیل، مشگین شهر، گرمی، پارس آباد و خلخال برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه برپایی جشنواره های فرهنگی ورزشی بومی و محلی فرصتی برای احیای آیین ها، رسوم و بازی هایی سنتی است، افزود: برگزاری جشنواره های بومی و محلی ظرفیتی برای پیوند نسل های دیروز و امروز در یک جامعه است.
وی اظهار داشت: بسیاری از بازی ها سنتی، غذاها، پوشش مردان و زنان و صنایع دستی که در کنار این جشنواره ها اجرا می شود یادآور سنت های غبار گرفته گذشتگان ماست.
وی با اشاره به نهادینه کردن بازی در فضای واقعی به جای گسترش روزافزون سرگرمی در فضای مجازی در این جشنواره بیان کرد: زندگی نسل های گذشته جذابیتی هایی دارد که نه در فضای مجازی بلکه در محیطی عملی و واقعی باید آن را تجربه کرد.
آقاخانی گفت: برپایی چنین جشنواره هایی علاوه بر اینکه روحیه مردم را دگرگون می کند، به بقای این خرده فرهنگ ها نیز کمک می کند.
مدیرکل ورزش وجوانان استان اردبیل افزود: برگزاری چنین آئین هایی نقش مهمی در افزایش روحیه نشاط در جامعه داشته و در شناسایی و شکوفایی استعدادهای و برطرف کردن نقاط ضعف نقش مهمی دارد.
وی اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی، ایجاد تحرک و نشاط در جامعه، سلامت روحی و جسمی افراد و معرفی غنای فرهنگی وآداب و سنت های منطقه از جمله الویت های اداره کل ورزش و جوانان استان است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.