نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اقدام اخیر دولت ایران در کاهش سطح تعهدات خود در توافق هسته‌ای آمریکایی‌ها و اروپائی‌ها را از توهم بیرون آورده است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: تصمیم دولت مبنی بر کاهش سطح تعهدات خود در توافق هسته‌ای هرچند دیر صورت گرفت ولی اقدامی کاملا بجا و شایسته و بلکه لازم و ضروری بود و این عمل آمریکا و اروپا را از توهم بیرون می‌آورد.
وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته آنها به طور مستمر با نقض برجام ما را مورد هدف ترفندهای مختلف قرار داده بودند و برای آنها یقین شده بود که ما در وضعیت ناچاری به سر می‌بریم و کار ما به آخر رسیده است.

امام جمعه اردبیل افزود: آمریکا و اروپا به توهم افتاده بودند که ایران به خاطر اوضاع اقتصادی، دست بسته است و توان هیچ عکس‌العملی را ندارد و لذا روز به روز در فشار بر ایران جری‌تر می‌شدند.

عاملی بیان کرد: انفعال دولت ایران حتی اروپایی‌ها را هم به توهم انداخته بود که ایران به اضطرار مطلق افتاده و اگر چند ضربه دیگر بزنند یا ضربات را قدری ادامه یا کانال مالی تازه تاسیس شده را قدری معطل کنند، کار ایران تمام است و حالا با این حرکت حماسی، متوجه شدند که کار تازه شروع شده و از این به بعد نوبت حمله ایران است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دولت‌ها و ملت‌های دنیا، همه می‌دانند که علت اقدام ایران، یکه تازی دولت آمریکا و تعلل اروپاست و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، همیشه فصل‌الخطاب بین دولت‌هاست و حتی بعضی از اروپایی‌ها گفته‌اند که ما آن را بالاتر از حکم خدا می‌دانیم و از طرفی این دولت آمریکاست که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و برجام امضاء شده در شورای امنیت سازمان ملل را زیرپا گذاشته است.

عاملی با اشاره به اینکه آمریکا با روحیه اهریمنی خود اعتقاد دارد که نهادهای بین‌المللی مثل سازمان ملل وظیفه‌ای جز مشروعیت‌سازی برای اقدامات این کشور ندارند، یادآور شد: وادار شدن ایران به کاهش سطح تعهدات خود در برجام یک فرصت عظیم تبلیغاتی برای ما فراهم ساخته است و ضروری است وزیر امور خارجه کشورمان در روزنامه‌های کثیرالانتشار آمریکا مقاله بنویسد و یا با رسانه‌های آنها مصاحبه کند که ترامپ نه تنها نتوانست توان هسته‌ای کره شمالی را مهار کند بلکه باعث عقب‌نشینی ایران از برجام شد و مهار ایران نیز در حال از دست رفتن است.
وی ادامه داد: این مساله، مثل قتلگاه برای ترامپ است و من از سر تحقیق می‌گویم که هیچ چیز مثل این قضیه در رای آینده ترامپ موثر نیست چرا که او با فشار بر ایران، خطای بسیار بزرگی را مرتکب شده است و اگر ما از این فرصت از راه‌های مختلف استفاده نکنیم بزرگترین توفیق را از دست داده‌ایم.
امام جمعه اردبیل تصریح کرد: رئیس جمهور فرانسه گفته اگر ایران به تعهدات خود عمل نکند، تحریم بر می‌گردد اما کسی نیست به این مرد فراموش کار بگوید کدام تحریم مانده که آمریکا آن را برنگردانده باشد و دیگر برای شما تحریم و حربه‌ای نمانده تا با آن ایران را تهدید کنید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.