اداره کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای نسبت به فعال شدن سامانه جوی و بروز مخاطرات در اردبیل هشدار داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این اطلاعیه آمده است: سامانه بارشی که از عصر امروز وارد استان می‌شود و تا ظهر روز شنبه در استان فعال خواهد بود، مخاطرات جوی را در برخی از مناطق استان اردبیل منجر خواهد شد.
اداره کل هواشناسی اردبیل اعلام کرده وزش باد تند شدید 50  تا 72 کیلومتر بر ساعت در بیشتر مناطق استان، بارش نسبتاً شدید باران گاهی بصورت رگبار و در مناطقی توام با رعدوبرق و آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و شدت گرفتن بارش از عصر جمعه تا صبح شنبه به ویژه در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و خلخال دور از انتظار نیست.

همچنین از این اطلاعیه رخداد تگرگ در مناطق مستعد از جمله بخش‌هایی از شهرستان مشگین‌شهر و گرمی پیش‌بینی شده است.

حجم بارش قابل انتظار در این سامانه جوی در سراسر استان در مناطق شمالی استان 30 تا 40 میلیمتر، در مناطق مرکزی استان 15 تا 20 میلیمتر و در مناطق جنوبی استان 20 تا 30 میلیمتر خواهد بود.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به احتمال رخداد سیلاب در منطقه به هم استانی‌ها توصیه می‌شود، مردم اردبیل ضمن رعایت نکات ایمنی از رفتن به مناطق کوهستانی و همچنین توقف و تردد در کنـــار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری نمایند.
همچنین برنامه‌ریزی و آمادگی‌های قبلی توسـط مسئولان و دست‌اندرکاران درگیر با مخاطرات محیطی در این اطلاعیه توصیه شده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.