به گزارش ایرنا ، محمد حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: افزایش 25 درصدی عملکرد گندم در مزارع دیم‌ و ترویج کشاورزی حفاظتی هدف اجرای این پروژه است.
به گفته وی ، این طرح شامل پروژه‌ های به زراعی، کشاورزی حفاظتی و برنامه ‌های آموزشی در پلات ‌فرم ‌های تحقیقاتی و زارعان بوده که در روستای ننه کران از توابع بخش مرکزی شهرستان نمین در زمینی به مساحت هشت هکتار اجرا می شود.
مدیر جهاد کشاورزی نمین افزود: در این پروژه 15 رقم شامل آذران ، آذر2 ، سرداری ، صدرا ، اوحدی ، باران ، هشترود ، پاراو ، رصد ، تکاب ، کراس آذر2 ، صائین ، ریزاو ، هما و کاسکوژن با 6 آزمایش مورد بررسی قرار می گیرند و این پروژه تا پنج سال آینده ادامه خواهد داشت تا به اهداف مد نظر اجرای طرح دست پیدا کنیم.
وی همچنین اظهار داشت: این پروژه شامل 2 بخش اساسی ایجاد و معرفی ارقام با پتانسیل عملکردی بالا و بحث کشاورزی حفاظتی است ، در این پروژه با توصیه و ترویج کشاورزی حفاظتی نسبت به صرفه‌ جویی وقت و نهاده ‌ها اقدام می شود.
حسنی افزود: افزایش عملکرد از دیگر اهداف مد نظر اجرای این طرح است که با برنامه‌ های کشاورزی حفاظتی و برنامه‌ های به‌ زراعی قابل اجرا است و استقبال خوبی از اجرای این پروژه توسط کشاورزان انجام گرفته و نتایج اولیه حاکی از آن است می‌ توانیم به اهداف مدنظر دست پیدا کنیم.
مدیر جهاد کشاورزی نمین افزود: در این طرح مساله اصلی آن است تا نتایج اجرای طرح افزایش عملکرد گندم و نظام ‌های زراعی گندم ‌بنیان به خارج از پلات فرم‌ ها انتقال داده شود تا کشاورزان بتوانند بر اساس این نتایج عمل کنند.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.