علی واحد روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش هاس دفاع مقدس استان اردبیل افزود: در این مرکز فرهنگی دست نوشته ها ، وصیت نامه شهدا ، آثار و وسایل شهدا ، آزادگان و جانبازان و تصاویر شهدای استان در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: این مرکز در زمینی به مساحت 4.5 هکتار و زیربنای 6 هزار و 500 متر مربع در چهار طبقه متشکل از آمفی تئاتر ، 2 سالن مجزا ، کتابخانه ، گالری ثابت و بخش روایتگری و سایت اداری منحصر بفرد ساخته شده است .
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: ساخت این مجموعه فرهنگی از سال 95 با اعتبار 23 میلیارد و 400 میلیون ریال آغاز و انشعابات گاز ، برق ، آب و گاز آن با همکاری دستگاه های مربوطه تامین شده است.
واحد اضافه کرد: احداث موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس نمودی از دستاوردهای عظیم هشت سال دفاع مقدس خواهد بود که سبب می‌شود ما همیشه به یاد فداکاری این دوران باشیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل با اشاره به برنامه های سالروز گرامیداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر افزود: ستاد بزرگداشت آزادی خرمشهر تشکیل شده و برنامه های متعددی در این روز اجرا می شود .
وی بیان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ،برگزاری همایش بزرگ رزمندگان دفاع مقدس ،خاطره گویی ،شعر خوانی ،برگزاری یادواره ها ،نشست با تاریخ نویسان دفاع مقدس،اعزام پیشکسوتان دفاع مقدس به مدارس و دانشگاه ها ،دیدار با خانواده شهداو مدافعان حرم ،نشست با فعالان فضای مجازی و سخنرانی فرماندهان دفاع مقدس قبل از خطبه های نماز جمعه از جمله برنامه های بزرگداشت حماسه سوم خرداد است .
استان اردبیل در دوران دفاع مقدس سه هزار 400 شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.