به گزارش ایرنا ، سیامک ستاری روز دوشنبه در نشستی با معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال گفت: در حال حاضر بهره برداری بموقع از این پروژه که سالانه برای آن هزینه و وقت صرف شده ، به همکاری مالکان اراضی واقع در مسیر خط انتقال آب از سد بفراجرد تا محل تصفیه خانه مشروط شده است.
او اظهار داشت: در حالی که 6 کیلومتر از مسیر 11 کیلومتری خط انتقال آب از محل سد و تامین کننده آب شرب شهروندان خلخال تا محل اجرای پروژه تصفیه خانه آب اجرا شده ، همکاری لازم از سوی مالکان اراضی واقع در مسیر خط انتقال آب با شرکت آب منطقه ای اردبیل برای اجرای باقیمانده مسیر و تکمیل و بهره برداری از این پروژه برابر با برنامه زمان بندی شده ضرورت دارد.
معاون شرکت آب منطقه ای استان اردبیل همچنین با اشاره به محدودیت فصل کاری در منطقه و زمستان های زود رس در این شهرستان گفت: با تکمیل عملیات اجرایی خط انتقال و تصفیه خانه ، پروژه بزرگ آبرسانی خلخال تا شهریور امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
به گفته او ، پروژه ساخت تصفیه خانه بیش از 80 درصد و خط انتقال آب از سد بفراجرد تا این محل نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به اینکه عملیات اجرایی سد بفراجرد و منبع اصلی تامین کننده آب به پایان رسیده مقدمات کار برای بهره برداری از این پروژه حیاتی در حال فراهم شدن است.
وی با بیان اینکه معارضت بی دلیل و غیرقانونی برخی از اشخاص در طول مسیر خط انتقال آب موجب تاخیر در زمان اجرای این پروژه می شود، اظهار داشت: در این طرح 3.5 هکتار از اراضی اشخاص واقع در مسیر عبور خط انتقال آب از سد خانقاه بفراجرد و تامین کننده اصلی آب شرب خلخال تملک می شود.
او افزود: مالکان اراضی واقع شده در مسیر خط انتقال از اهالی روستاهای خانقاه بفراجرد ، طولش و خوجین هستند که در صورت همکاری با شرکت آب منطقه ای برای واگذاری و تملک ، اجرای عملیات خط انتقال شتاب خواهد گرفت.
ستاری بیان کرد: نرخ اراضی مسیر خط انتقال آب توسط کارشناسان رسمی دادگستری قیمت گذاری شده و هر 2 طرف شرکت آب منطقه ای استان و مالکان ملزم به رعایت نظر قطعی اعلام شده در دریافت و پرداخت قیمت این زمین ها می باشند.
به گفته او ، طول مسیر خط انتقال آب از محل سد بفراجرد تا تصفیه خانه آب 11.5 کیلومتر است که 7 کیلومتر آن با همکاری اهالی روستای خانقاه بفراجرد اجرا شده است.
وی افزود: برای تکمیل و بهره برداری از بزرگترین طرح آبرسانی شرب استان اردبیل در خلخال تاکنون بیش از 2 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
ستاری گفت: برای احداث سد خانقاه بفراجرد با گنجایش بیش از 6 میلیون متر مکعب و 98 درصد پیشرفت فیزیکی 900 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن 200 میلیارد ریال اعتبار جدید هزینه خواهد شد.
او با بیان اینکه این سد علاوه بر تامین آب شرب خلخال و 30 روستای مجاور سد بخشی از آب اراضی کشاورزی پایاب را تامین خواهد کرد، اظهار داشت: این پروژه تیرماه سال آینده افتتاح خواهد شد.
وی افزود: تصفیه خانه آب خلخال برای نخستین بار با استفاده از روش بی او تی با سرمایه گذاری چند شرکت بزرگ داخلی در حال اجرا بوده و شرکت های مجری آن تاکنون اعتباری بالغ بر 380 میلیارد ریال هزینه کرده و برای تکمیل آن نیز 200 میلیارد ریال اعتبار جدید هزینه خواهد شد.
او بیان کرد: با تکمیل و افتتاح این طرح آب شرب سالم ، بهداشتی و پایدار این شهر و چند روستای جوار سد بفراجرد در میان مدت 30 ساله تامین می شود.
معاون فرماندار خلخال نیز در این نشست از همکاری با شرکت آب منطقه ای و جلب رضایت و همکاری مالکان اراضی واقع در مسیر خط انتقال آب خبر داد و گفت: نرخ اعلام شده برای زمین های اشخاص عادلانه بوده و انتظار از مالکان همکاری با شرکت آب منطقه ای برای تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل این پروژه حیاتی است.
احمد قنبری اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه مزاحمت و یا معارضت از سوی اشخاص در مسیر خط انتقال آب از سد بفراجرد تا محل تصفیه خانه و یا بعد آن تا محل تاسیسات آبرسانی شهر از هر گونه اهرم های قانونی برای رفع معارض استفاده خواهد شد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.