فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: میزان وقوع جرایم در استان اردبیل در دو ماه اخیر 21 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سردار هوشنگ حسینی در جشنواره در راه تربیت که با حضور دانش‌آموزان و اولیای آنها در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در کنار کاهش وقوع جرایم ما در حوزه کشف جرایم نیز با 57 درصد کاهش روبرو هستیم به طوری که از هر جهت استان اردبیل یکی از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

وی به امنیت پایدار کشورمان در قیاس با کشورهای منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: غیر از جمهوری اسلامی ایران هیچ کشوری قادر نبوده تا استقلال و حاکمیت خود را حفظ کند به گونه‌ای که در کشورهای منطقه ما شاهد حضور و دخالت نیروهای بیگانه به ویژه آمریکائی‌ها و انگلیسی‌ها در سرنوشت سیاسی و نظامی آنها هستیم.
فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر با درایت فرمانده کل قوا ما امنیت پایداری را در مرزهای کشورمان شاهد هستیم و قطعا با هوشیاری و مراقبت نیروهای مسلح این وضعیت ادامه خواهد یافت.

حسینی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی امسال شرایط امنیتی استان اردبیل ارتقاء یافته و هم در وقوع و هم کشف جرایم با کاهش روبرو بودیم، گفت: در حوزه نوجوانان و جوانان بزرگترین تهدید و آسیب مربوط به فضای مجازی و موادمخدر است که ضرورت داررد در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها و فرهنگ ایمنی آگاهی و آموزش به عنوان یک الزام مورد توجه قرار گیرد.

وی از خانواده‌ها خواست؛ تا فرزندانشان را بیشتر از اجبار به انتخاب رشته درست، دوست شایسته و رفت و آمدهای اجتماعی هدایت کنند و با پرهیز از زورگویی سعی کنند آگاهسازی را در پیشگیری از وقوع جرایم مدنظر قرار دهند.
فرمانده انتظامی استان اردبیل به سه ضلع تربیتی کودکان و نوجوانان شامل مدرسه، محله و خانواده اشاره کرد و افزود: باید در این سه ضلع یک وفاق و همدلی به وجود آید تا با پرهیز از برخی حرکت‌ها و نگرش‌ها زمینه تربیت و تعالی نسل آینده فراهم آید.
حسینی تصریح کرد: بیشترین تلاش دشمنان در ایجاد انحراف جوانان و نوجوانان در فضای مجازی متمرکز شده و بهتر است اولیا ضمن کنترل فرزندان خود از این آسیب‌ها مراقبت کرده و اجازه ندهند فرزندانشان در دام و تله فضای مجازی گرفتار آیند.

وی اضافه کرد: هم در شخصیت فردی و هم اجتماعی این عوامل پیشگیری و کنترل موثر است و برای اینکه یک رفتار تعادل‌بخش اجتماعی اتفاق بیفتد باید به دور از کامجوئی از لذت‌ها و خوشگذرانی‌های مقطعی خود خانواده‌ها فرزندانشان را از مسایل منحرف‌کننده دور کنند تا آشفتگی و به هم ریختگی اجتماعی و روانی کودکان و نوجوانان رقم نخورد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل به تنوع تولید و عرضه مواد مخدر و اعتیادآور اشاره کرد و گفت: امروز صدها نوع موادمخدر و قرص‌های روانگردان در جامعه عرضه می‌شود که اگر خانواده‌ها به هوش نباشند گرایش فرزندانشان به این مواد انزوا و گوشه‌نشینی و نابودی تدریجی آنها را رقم می‌زند.

حسینی در پایان اظهار کرد: برای تربیت فرزندان سالم امروزه نقش مدرسه و خانواده بسیار حساس و خطیر است و ما به شدت نیازمند اطلاع‌رسانی و آگاهسازی عمومی هستیم تا زمینه و بستر هدایت صحیح و درست نسل آینده به وجود آید.
در این مراسم سرود حماسی از سوی دانش‌‌آموزان موسه نجم قرائت و از فعالان حوزه تربیتی و آموزشی این مجموعه قدردانی شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.