به گزارش ایرنا، بهروز ندایی روز دوشنبه در همایش روز ملی شوراهای شهر و روستا افزود: پیش از این بکارگیری غیرقانونی در دهیاری های استان مورد بررسی قرار گرفت ولی هیچ یک از دهیاری ها زیربار نرفتند.
وی تاکید کرد: بکارگیری و اشتغال غیرقانونی اینگونه افراد در دهیاری ها تخلف است و با عاملان آن برخورد می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه شوراها و دهیاری ها می توانند عمران و آبادانی را تسریع کنند، افزود: عمران و آبادنی شهرها و روستاها مرهون تلاش دولت است و دهیاری ها و شوراها باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند .
ندایی افزایش اختیارات قانونی شوراها را ضروری دانست و گفت: اختیارات شوراها محدود است و مجلس و دولت باید برای آن تدابیری بیندیشند.
وی بیان کرد: در گذشته مجلس نتوانست درباره لایحه مدیریت یکپارچه شهری اقدام موثری انجام دهد و در حال حاضر مجلس شورای اسلامی می تواند در این باره تصمیم گیری کند.
ندایی ادامه داد: 20 سال از تشکیل شوراها در کشور می گذرد و بسیاری از خلاء ها و نارسایی ها همچنان برطرف نشده و لازم است در قانون شوراها بازنگری صورت بگیرد.
وی گفت: با اجرایی شدن لایحه مدیریت یکپارچه شهری بسیاری از ناهماهنگی و نارسایی های خدمات شهری برطرف می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل کمبود اعتبارات در دهیاری ها را یادآور شد و گفت: اعتبارات اختصاص یافته به استان باید ابتدا در شورای برنامه ریزی استان و بعد در شورای برنامه ریزی شهر استان ها به تصویب برسد.
در این همایش اعضای شورای شهر ور وستا و دهیاران مشکلات شهر و روستا را بیان کردند.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.