سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور در تابستان امسال 20 طرح صنعتی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رامین صادقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما با برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تلاش می‌کنیم تا مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم به طوری که با برگزاری 48 مورد جلسه ستاد تسهیل مشکلات 502 واحد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته که از 795 مورد مصوبه این ستاد 65 درصد اجرایی شده و مابقی نیز در حال انجام است.
وی به 18 مورد بازدید استاندار اردبیل از واحدهای تولیدی و تشکیل جلسه در همان واحدها برای تصمیم‌گیری سریع و تسهیل‌گونه اشاره و خاطرنشان کرد: ما در این مدت موفق شدیم 20 واحد راکد و نیمه فعال را با 320 نفر اشتغال به چرخه تولید بازگردانیم که برای تحرک‌بخشی به این واحدها 121 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد فعالیت‌های انجام شده در بخش معادن نیز گفت: در سه پهنه معدنی استان با صدور پروانه اکتشاف فعالیت‌های خوبی در حال انجام است و ما با توجه ویژه استاندار اردبیل به این بخش موفق شدیم معادن راکد استان را از طریف مزایده به اشخاص توانمند واگذار کرده و امکان استخراج منابع معدنی را فراهم آوریم.

صادقی اضافه کرد: در سال رونق تولید با بازدیدهای مستمر هفتگی از واحدهای تولیدی، احصای مشکلات آنها و رصد دقیق برای حل موانع پیش روی این واحدها در حال انجام است تا سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند فعالیت‌های خود را انجام دهند.
وی با بیان اینکه 400 طرح با 15 درصد پیشرفت در حوزه تولید در سطح استان اردبیل در حال انجام است، افزود: ما 62 طرح پیشران اقتصادی در استان اردبیل داریم که قرار شده از بین آنها 32 طرح در سالجاری و اوایل سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد که 20 طرح از این واحدها در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اشتغال این تعداد واحد را 4 هزار نفر با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برنامه‌های اشتغال با راه‌اندازی این واحدهای بزرگ و متوسط تحقق پیدا می‌کند.
صادقی به بخشنامه اخیر وزیر صمت در ارتباط و واگذاری بخش عظیمی از اختیارات به استان‌ها در قالب ستاد تسهیل خبر داد و اظهار کرد: با ارسال این بخشنامه ما به راحتی می‌توانیم از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای کمک به واحدهای راکد و نیمه تعطیل استفاده کنیم که تلاشمان بر این است تا 18 واحد تولیدی که پیش از این به تملک بانک‌ها درآمده‌اند تعیین تکلیف شده و به چرخه تولید بازگردند.
وی در مورد دو پهنه معدنی مهم در شمال و جنوب استان اردبیل اظهار کرد: در سالجاری با گذراندن مراحل آخر اکتشاف پروانه بهره‌برداری برای این واحدها صادر خواهد شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.