مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: 20 درصد کارآموزان و مهارت‌آموزان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد پورقلی در اولین جلسه شورای مهارت استان اردبیل با تبریک هفته کار و کارگر از نیروی کار ماهر به عنوان سرمایه ارزشمند کشور یاد و اظهار کرد: ما با هدف توسعه اشتغال و ارتقای مهارت شاغلین براساس نیازسنجی‌های انجام شده برنامه‌های آموزشی و مهارتی خود را تدوین کرده و ارائه می‌کنیم که از سال گذشته براساس نیازسنجی‌های انجام شده با همکاری صنوف، اتحادیه‌ها، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش دوره‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای گروه‌های مختلف جامعه در نظر گرفته و عملیاتی شده است.

وی از راه‌اندازی چهار کارگاه اتومکانیک، صنعت ساختمان، بتن و فناوری‌های جدید با همکاری دانشگاه آزاد و سما خبر داد و خاطرنشان کرد: با دانشگاه محقق اردبیلی نیز تفاهمنامه‌های همکاری انجام شده تا با صدرو مجوزهای لازم شاهد راه‌اندازی دوره‌های مدیریت مهارت و هدایت‌های شغلی در دانشگاه محقق اردبیلی باشیم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: 20 درصد کارآموزان و مهارت‌آموزان ما را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که با معرفی دانشگاه‌های استان ما آموزش رایگان را به آنها ارائه می‌کنیم.

پورقلی به آموزش سربازان وظیفه در پادگان‌ها اشاره کرد و گفت: در مجموع برای یک هزار و 472 نفر سرباز وظیفه اعم از سپاه و نیروی انتظامی آموزش مهارتی ارائه شده است.

وی در مورد آموزش زندانیان نیز تصریح کرد: در این حوزه نیز در قالب 79 دوره آموزشی بیش از یک هزار و 428 نفر از آموزش‌های ارائه شده بهره‌مند شدند.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در مورد اجرای طرح ایران مهارت با همکاری آموزش و پرورش افزود: با معرفی 562 دانش‌آموز در شاخه کار و دانش و همچنین معرفی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه ما ارائه 20 تا 60 ساعت برنامه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی را انجام دادیم به طوری که 352 نفر دانش‌آموز در قالب این طرح و در چرخه مهارت قرار گرفتند.

پورقلی به آموزش‌های حوزه صنایع با مشارکت شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی فعال استان اشاره کرد و گفت: ما برای شرکت‌های صنعتی همچون حریرمبتکر، صنایع فرش خلخال و در حوزه صنعت ساختمان، قالیبافی و صنایع دستی دوره‌های آموزشی متنوعی را اعم از مدیریت بازرگانی، بازاریابی، جوشکاری، پلیمری و ... برگزار کردیم که بیش از 6 هزار نفر از شاغلان در این بخش از دوره‌های آموزشی و مهارت‌‌آموزی استفاده کردند.
وی از صدور گواهینامه مهارتی برای بیش از 8 هزار نفر از شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها خبر داد و اظهار کرد: در کنار پوشش بیمه تامین اجتماعی 7 هزار نفر از فراگیران قالیبافی و صنایع دستی بیش از 17 هزار نفر از فعالان حوزه صنعت ساختمان از یارانه‌های حمایتی بهره‌مند شدند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.