به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه های نماز جمعه خلخال افزود: مقدمات کار برای پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی فاز دوم این کارخانه فراهم شده است.
او اظهار داشت: در حال حاضر 100 نفر در این کارخانه مشغول کار هستند و با تکمیل و بهره برداری از فاز دوم آن نیز ظرفیت کارکنان و کارگران مشغول در آن به 550 نفر در آینده افزایش خواهد یافت.
حجت الاسلام اسدی بر لزوم انجام قول های داده شده از سوی استاندار اردبیل در 2 بار سفر خود در تعطیلات نوروز به این شهرستان برای ساماندهی ورودی شهر از سمت جاده جدید اردبیل ، تکمیل کمربندی شهر و آسفالت راه روستای لرد - میانرودان تاکید کرد.
خطیب جمعه خلخال با انتقاد از بی توجهی مسئولان وقت استان اردبیل به تامین آب کشاورزی مورد نیاز خلخال اظهار داشت: در حالی که بیشتر مناطق استان از 2 تا 17 سد کشاورزی بهره مند هستند، بهره مندی کشاورزان این شهرستان از سدهای کشاورزی زیر صفر است.
او گفت: تبعیض های گذشته در توزیع اعتبارات در بین مناطق مختلف استان باید کنار گذاشته شود.
وی در بخش دیگری ازسخنان خود با تبریک هفته سلامت و تقدیر از تلاش نماینده مردم منطقه در مجلس جهت استقلال دانشکده علوم پزشکی این شهرستان از دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان افزود: انتظار از آقای خالقی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس پیگیری و تعیین تکلیف پروژه احداث تونل در جاده خلخال به اسالم است.
او بیان کرد: بر اساس گزارش های دریافتی از طریق نشستی با مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اجرای مطالعات تونل حذف گردنه الماس بایستی از سوی وزارت راه و شهرسازی آغاز و یا کار مطالعه از سوی این وزارتخانه به اداره کل راه و شهرسازی استان واگذار شود.
وی گفت: با احداث تونل 2.5 کیلومتری در مسیر راه ارتباطی خلخال - اسالم در استان گیلان در کنار حذف گردنه خطرناک و صعب العبور الماس مسیر این راه 12 کیلومتر کوتاه تر شده و امکان تردد آسان خودروها در همه فصول سال فراهم خواهد شد.
امام جمعه خلخال گفت: در حالی که هزینه راه سازی و نگهداری 12 کیلومتر از این راه در مسیر کوهستانی بویژه در فصول سرد سال بسیار بیشتر از هزینه احداث تونل است ،اجرای پروژه احداث تونل در شرایط اقتصادی سخت کشور برای دولت نیز اقتصادی تر خواهد بود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.