معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید اختیارات استان‌ها بیشتر شده تا براساس ظرفیت‌های قانونی تحقق اهداف مشخص شده را شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سعید شیرکوند در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار کرد: ما در مواجهه با برخی اتفاقات و حوادث ناگوار با دو رویکرد روبرو هستیم که اولی روی آوردن به مرحله یاس و ناامیدی و دیگری افزایش توان و انرژی برای مقابله با حوادث و کاهش اتفاقات ناگوار است که قطعا در کشور ما اغلب مردم با روحیه ایستادگی و مقاومت سعی دارند مشکلات را رفع و رجوع کنند.
وی با بیان اینکه در این شرایط حساس اقتصادی کشور و مشکلات به وجود آمده در سایه تحریم‌های ظالمانه دشمنان و برخی از حوادث ناگوار یک ماه اخیر ملت ما نه تنها مایوس نشده بلکه با انرژی مضاعف در صحنه‌های مخلف حاضر و مهیاست، خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته نوسانات نرخ ارز هر چند به ظاهر مشکلات زیادی را به وجود آورد اما در معنای واقعی این نرخ ارز و بالا رفتن آن برای تولیدکنندگان ما  فرصتی را فراهم کرد تا خلا سال‌های گذشته را در عرصه تولید صادرت محور رفع کنند.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور افزود: با هدف تقویت تولید داخلی و اقتصاد کشور از چند سال پیش مفهوم اقتصاد مقاومتی به عنوان یک پارادایم وارد اصطلاحات اقتصادی کشور شد که این موضوع با اقدامات جهادی تلفیق شده و فضا و فرصتی را فراهم کرده تا در عرصه تصمیم‌گیری کار با شجاعت و قدرت به پیش رود.

شیرکوند بیان کرد: در سایه کار جهادی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به راحتی می‌توان نارسائی‌های اقتصادی و موانع پیش رو را رفع کرده و بستر تحول همه جانبه را فراهم کرد.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای آن است تا در کنار توجه به مقوله نظارت همه دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی حداکثر ظرفیت خود را بکار گیرند و با تکیه بر شجاعت در تصمیم‌گیری بتوانند از ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی که به استان‌ها داده شده است بتوانند موانع پیش رو را در مسیر تولید و اشتغال برطرف کنند.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور مزیت نسبی استان اردبیل را در بخش کشاورزی با تکیه بر دانش و فناوری‌های جدید و نیروی انسانی ماهر و همچنین مواهب خدادادی یادآور شد و تصریح کرد: در این استان با روجیه هم افزایی باید به نحوی حرکت اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود تا از این همه ظرفیت‌ها بهره‌برداری در شرایط مناسب و حداکثری به انجام برسد.
شیرکوند ضرورت احیای واحدهای تولیدی را در کنار حمایت بانک‌ها از سرمایه‌گذاران واقعی یادآور شد و اظهار کرد: باید اهلیت سرمایه‌گذار مشخص شود تا از فرصت فراهم شده در مسیر ارتقای تولید، رونق اشتغال و افزایش درآمد ملی به شکل درست و صحیح استفاده شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.