به گزارش ایرنا ، دکتر علی اکبر شکارچی روز جمعه در همایش پیاده روی با خانواده در خلخال افزود: بیماری های قلبی و عروقی رتبه نخست عوامل مختلف مرگ افراد را در این شهرستان بخود اختصاص داده است.
وی کم تحرکی ، تغذیه نامناسب ، بی توجهی به ورزش روزانه و فشار خون بالا از جمله عوامل مهم در ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی افراد و مرگ ناشی از این بیماری در این منطقه ذکر کرد.
وی اظهار داشت: حملات قلبی ارتباط مستقیمی با کم تحرکی و چاقی افراد داشته و در صورتی که ورزش روزانه در دستور کار خانواده ها قرار بگیرد مشکل فعلی وجود فشار خون بالا در بین بسیاری از افراد کاهش خواهد یافت.
او گفت: در حال حاضر 30 درصد مردم خلخال چاق ، 38.6 درصد دارای اضافه وزن ، 1.4 درصد لاغر هستند و تنها 29.13 درصد که بیشتر آنها با ورزش سر و کار دارند، وزن طبیعی دارند.
شکارچی بیان کرد: ورزش بهترین واکسن برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی بوده و می تواند به عنوان مهم ترین عامل پیشگیری و درمان این بیماری محسوب شود.
او همچنین از قند و نمک به عنوان 2 سم سفید و مضر برای سلامتی یاد کرد و افزود: مصرف اصولی این 2 ماده غذایی مهم و مورد مصرف روزانه از همان ابتدای جوانی باید مورد توجه افراد قرار بگیرد تا پس از رسیدن به سنین 30 سالگی و بالای آن دچار این بیماری نشوند.
او اظهار کرد: سرطان ها نیز رتبه دوم آمار مرگ و میر در این شهرستان را دارد ، طوری که در سال گذشته 113 نفر از مردم خلخال به علت دچار شدن به سرطان های مختلف جان باختند.
او افزود: مصرف بی رویه گوشت قرمز و همچنین مواد خوراکی مضر از جمله عوامل مهم ابتلای افراد به سرطان های مختلف است.
دکتر شکارچی گفت: پس از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها مرگ ناشی از حوادث و سوانح رانندگی و بیماری های تنفسی به ترتیب رتبه های سوم و چهارم علل مرگ در این شهرستان را تشکیل می دهند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.