رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف در بیشتر راه های ارتباطی کوهستانی بین شهری روستایی این شهرستان آغاز شده و هر لحظه بر شدت آن افزوده می شود.
محمد قربانی افزود: به علت بارش برف همراه با کولاک شدید ، محدودیت دید و یخبندان سطح جاده در گردنه الماس واقع در راه ارتباطی خلخال به اسالم بهمراه داشتن زنجیر چرخ و سایر تجهیزات ایمنی زمستانی برای رانندگان خودروهای که قصد عبور ازاین گردنه را دارند، الزامی است.
او اظهار داشت: برغم بارش برف سنگین و کولاک تلاش راهداران مستقر در راهدارخانه الماس مانع از هر گونه مسدود شدن این مسیر ارتباطی منطقه به استان همسایه گیلان شده است.
قربانی گفت: هم اکنون غیر از راه مسدود شده از برف خلخال - پونل در استان گیلان سایر راه های ارتباطی اصلی ، فرعی و روستایی این شهرستان باز و در بیشتر راه های کوهستانی تردد با زنجیر چرخ صورت می گیرد.
رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از ورود سامانه سرد و بارشی از شب گذشته به این منطقه و آغاز موج جدید بارش برف در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.
فرارمرز فرض الله پور افزود: این سامانه موجب کاهش دمای هوای خلخال شده طوری که با ورود این سامانه دمای صبح امروز این شهر به 2 درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با حداقل دمای روز قبل یک درجه کاهش یافته است.
بارش برف اواخر فروردین ماه و ادامه آن در دومین روز از دومین ماه بهار در کنار ایجاد نگرانی برای باغداران شهرستان از بیم سرما زدگی درختان میوه شکوفه زده و ببار نشسته ، موجب روی آوردن دوباره مردم منطقه به استفاده از لوازم گرمازای زمستانی و همچنین پوشیدن لباس های گرم شده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.