رییس اداره هواشناسی خلخال روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: وزش باد شدید با سرعت بیش از 70 کیلومتر در ساعت از پیش از ظهر امروز در این شهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
فرامرز فرض الله پور افزود: تندباد همراه با رگبار پراکنده باران تا پایان امروز ادامه داشته و از فردا با بارش باران و کاهش دما ، وضعیت جوی منطقه آرام تر خواهد شد.
تندباد تعدادی از درختان باغ ها ، حاشیه خیابان ها و بوستان های شهر را شکسته ، سقف شیروانی چند واحد مسکونی و تجاری را از جا کند و به تاسیسات زیربنایی شهرداری خساراتی وارد کرد.
به علت وزش باد شدید برق این شهرستان و برنامه های شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی نیز امروز به دفعات قطع شد.
فرشاد سیدی ، مدیر شرکت توزیع برق خلخال نیز به ایرنا گفت: به علت وقوع طوفان و افتادن درختان شکسته بر روی خطوط انتقال ، برق شهر و مراکز بخش های این شهرستان بویژه بخش شاهرود به دفعات قطع شد.
او افزود: به علت افتادن شیروانی های معلق در هوا بر روی خطوط انتقال نیرو ، برق روستاهای مجره ، خمس و همچنین بخش خورش رستم قطع شده بود که با تلاش ماموران نگهداری خطوط انتقال این اداره ، برق این مناطق و بیشتر مناطق روستایی دچار نوسان برق شهرستان وصل شده است.
سیدی اظهار داشت: با هدف پیشگیری از بروز حوادث ناشی از اتصال خطوط برق هم اکنون برق راهدارخانه الماس و خطوط انتقال نیرو به روستاهای استان گیلان در مسیر ارتباطی خلخال - اسالم قطع شده و تا آرام شدن شرایط جوی قطعی برق در این مسیر ادامه خواهد داشت.
وزش باد شدید با سرعت بیش از 100 کیلومتر در ساعت در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم نیز موجب تردد خودروها در این جاده ارتباطی مرتفع و کوهستانی را مختل کرد.
همچنین به علت وزش باد شدید و بروز کولاک در راه روستایی بفراجرد به میانرودان ، عملیات بازگشایی این جاده روستایی مسدود شده از برف متوقف شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.